Tyckte den här var bra

Egna dikter och noveller, eller andras.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
Leakim97
Rodiummedlem
Posts: 24626
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Tyckte den här var bra

Post by Leakim97 »

Min inre frihet har jag fått genom att frigöra mina tankar och tagit bort begränsade övertygelser om hur saker "måste" kännas i olika livssituationer. När jag öppnade upp mitt sinne som varit så låst av negativitet i många år så blev jag fri. Oavsett vad som sker idag så låser jag inte fast mej i den händelsen genom bitterhet, hat eller inte accepterar att det redan hänt.
Inre frihet har jag i nuet för just nu så händer det inte så många saker som låser in mej. Om jag inte bestämmer mej för att vissa saker måste vara jobbiga och att jag måste ta med allt jobbigt från förr i varje nytt ögonblick. Då får jag rätt att det blir jobbigt men det är ju mitt val att se det så och bära med mej de saker som är jobbiga fast de är långt passerade.
Uppenbarligen så klarade jag ju av det jobbiga igår eftersom jag sitter här idag så det är jag tacksam för i stället för att vara bitter för att det VAR jobbigt. När jag kan se det så slipper jag även skapa oro för det som ännu inte har hänt. Valet att skapa oro är även det helt upp till mej och påverkar mitt mående i nuet fast inget hänt än. Jag vet ingenting om i morgon och vad som händer då så jag väljer lätt tillit att det blir på bästa vis och det gör mitt mående just nu bra.
Det krävdes ordentlig träning på detta i början på min resa men det var en lätt träning då jag direkt såg hur positivt det påverkade mitt mående. Det är enkelt. Tänker jag destruktivt och att det är eller var eller kommer bli jobbigt så får jag rätt. Men jag får även rätt om jag tänker att det är lätt, då känns det lätt i nuet oavsett vad som händer.
Även fast jag får anstränga mej lite mer ibland så är det inte samma sak som att det är jobbigt. Det är även en begränsad övertygelse jag tagit bort helt. Jag får undvika att anstränga mej på fel sätt då mitt hjärta inte klarar av det utan då lägger jag ansträngandet på rätt saker som att se att jag lever just idag och det är det som är det viktiga.
Har du låst dina tankar på negativa saker och undrar varför du känner dej fången?
Jag önskar er ett underbart här och nu.

/det är inte jag som skrivit detta. Någon annan
Post Reply