Är du mån om din anonymitet?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18115
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Är du mån om din anonymitet?

Post by Fantasio »

Jag har slängt paranoian överbord, jag står för vem jag är. Det behövs inte så mycket detektivarbete för att lista ut vem jag är, men än sen då? Jag lever livet i en sakta lunk och hittar inte på något knas. Jag heter Peter och kommer från Norrköping, då var det sagt. Jag sysslar inte med pedofili, drogförsäljning eller annat avskyvärt, jag är bara en medelålders farbror med viss paranoia, men det kan jag leva med. Men lider inte nämnvärt av paranoia, det irriterar mig endast. Håller du låg profil? Är du lite hemlig av dig?
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6813
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Är du mån om din anonymitet?

Post by Hercules723 »

Jag är bara hemlig på Viska och Flashback. På Quora och Pintrest har jag med mitt fullständiga namn.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8602
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Är du mån om din anonymitet?

Post by wasp »

Knappast! Nyreg på viska 2 och 3 finns mitt namn i mailadressen.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Är du mån om din anonymitet?

Post by Cosmos »

Jag är mån om anonymiteten men har nog avslöjat mitt riktiga namn i de musikvideos jag postat här. På Flashback är det ännu mer viktigt att hålla sig hemlig eftersom forumet är så stort.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8421
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Är du mån om din anonymitet?

Post by Richard »

Jag är för det mesta helt öppen med mitt namn.

Var okänd fram till mitt reaktorhaveri på Flashback med över 25 000 inlägg, men blev naturligtvis outad då, eftersom jag hade skrivit om mina experiment anonymt under signaturen "Psychopatic" o "Mulla Krekar". Nu skriver jag under ett tredje konto, "Muppety", som jag inte lyckades hålla anonymt länge, vilket inte spelade någon roll heller. Kan dock långt ifrån stå för allt jag skrivit sedan 2002.

Men särskilt med kontot "Psychopatic" har jag skrivit mycket om droger o var moderator i drogforumen när jag själv missbrukade på 00-talet. T.ex om hur jag snodde narkotika från min pappas apotek, men jag har aldrig ägnat mig åt försäljning av droger. O mycket om bomber o annat (var även moderator i kemi-forumet).

Nu diskuterar jag mest Linux-system, el-sparkcyklar, oskyldig kemi, medicin o annat harmlöst. Visst gör jag besök i drogforumen då o då, men mer för att hjälpa eller dela erfarenheter.

Jag har ju ett par anonyma konton där, om jag vill t.ex klaga eller gå lite hårdare åt på andra (rent hat eller hot ägnar jag mig inte åt), men med endast ett tiotal inlägg. Det måste man kunna få göra när alla andra är anonyma, utan att bli hatad eller hotad offentligt.

Men annars använder jag samma användarnamn på t.ex forum som SweClockers o AspergerForum. Jag gillar diskussionsforum o reggar mig på nästan alla jag hittar, i.a.f de som är en del av mina intressen.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38253
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Är du mån om din anonymitet?

Post by Geta »

Jag tror att de flesta som har vetat vem jag är -är döda vid det här laget.
Är inte en särskilt känd person. Det är knappt intressant vem jag är. Nu
läste jag på nätet att en av mina gamla klasskamrater har flyttat in på
demensboende.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 60596
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Är du mån om din anonymitet?

Post by Nissegossen »

Det enkla svaret är nej. Dessutom mina initialer, N.E.J.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19183
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Är du mån om din anonymitet?

Post by Krokus »

Hm, jag försöker vara lite halvt anonym, tror inte att jag lyckas så bra.
Geta wrote: 09 Jun 2021, 09:22 Jag tror att de flesta som har vetat vem jag är -är döda vid det här laget.
Haha! Har de råkat trilla ner för en trappa, när du absolut inte var i närheten? :lol:

Skojade bara! Jag vet att du tidigare har sagt att flera av dina nu döda vänner, har varit psykiskt sjuka.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8421
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Är du mån om din anonymitet?

Post by Richard »

Geta wrote: 09 Jun 2021, 09:22 Jag tror att de flesta som har vetat vem jag är -är döda vid det här laget.
Är inte en särskilt känd person. Det är knappt intressant vem jag är. Nu
läste jag på nätet att en av mina gamla klasskamrater har flyttat in på
demensboende.
Det verkar vara farligt att veta vem Geta är...
De som vetat vem hon är, är döda vid det här laget :o. Låter otäckt... :mrgreen:

Jag träffade en tjej via Flashback för nått år sedan o hon kom o hälsade på mig en vecka. Men jag var tvungen att varna henne, eftersom de personer jag träffat via forumet Flashback har dött i mystiska olyckor (dock inget jag varit inblandat i), så det kanske vilar någon förbannelse över mig? Men än har vi kontakt o jag åker nog o hälsar på henne senare i sommar.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38253
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Är du mån om din anonymitet?

Post by Geta »

Det låter som i en dålig deckare. :lol:
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13493
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Är du mån om din anonymitet?

Post by amandara »

Jag håller anonymitet på det stora hela men vid registrering på viska 3.1 är min mailadress med mitt namn. Orka liksom. Men helst håller jag mig anonym.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6813
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Är du mån om din anonymitet?

Post by Hercules723 »

Hercules723 wrote: 08 Jun 2021, 22:58 Jag är bara hemlig på Viska och Flashback. På Quora och Pintrest har jag med mitt fullständiga namn.
Jag var trött då jag skrev ^^ Alla använder sitt för och efternamn namn på Quora och det är ssamma med Facebook.
Post Reply