Omkastade vanor

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Omkastade vanor

Post by Fantasio »

Jag börjar bli lite sömnig, men funderar på att spela TV-spel. Behöver ju inte gå och lägga mig tidigt varje kväll.
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1769
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Omkastade vanor

Post by Inwatto »

Om du börjar bli sömnig så här dags (sängdags), så utnyttja det och gå och lägg dig!

Jag provade för 20 år sedan då min sjukersättning var ny, att vända på dygnet. Tyckte det inte gjorde något om jag var uppe på natten och sov på dagen. Mådde klart sämre! Det verkar som om vi mår bäst om vi håller sömnhygienen och sover på natten.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Omkastade vanor

Post by Fantasio »

Ja, du har givetvis rätt, Inwatto. Jag får se hur jag gör.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Omkastade vanor

Post by Koi »

Mitt liv är också omkullkastat flera gånger. Jag är inte samma person som innan första kraschen.

I måndags drog försäkringskassan in min arbetsträning. De tycker inte jag avancerar tillräckligt fort i deras steg. Ska få sysselsättning istället. Det sög ju. Jag ville komma tillbaka till arbetslivet och tjäna pengar.

Från att jobba 400 timmar övertid på ett år, till att inte ens kunna hålla reda på var man gjort av räkningar eller vilka ingredienser jag ska ha och redan haft i maten.

Blir överväldigad av för mycket intryck. I stan, i mataffären.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36922
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Omkastade vanor

Post by Geta »

Har du LSS, då de är skyldiga att erbjuda sysselsättning?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Omkastade vanor

Post by Fantasio »

Igår gick jag och la mig innan nio på kvällen. Bra det, för jag var tvungen att gå upp skapligt i morse. Nu ska jag spela lite spel, sedan går jag och lägger mig.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4294
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Omkastade vanor

Post by yrväder »

Var kanske det som var fel att du arbetsträna i en stad och sen spelar det roll med vad du fått göra. Jag tycker Fk är lite för snara med att sätta stopp och sysselsättningar brukar bygga på frivillighet. Men kanske du kan få skapa efter eget huvud.
Post Reply