Impulsköp

Moderator: Moderator 1

Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Impulsköp

Post by Klankedinken »

Jag tycker spotify är bra.. Den ända låten jag inte hittat där är Warriors of the world united med Manowar, så den har jag laddat ner på datorn.
108 kr i månaden kostar spotify, det tycker jag är bra!
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36480
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Impulsköp

Post by memphis »

Impulshandlade i natt. Köpte ett halsband för 60kr och en uppsättning schampo/ balsam/ hårmask som jag inte behöver egentligen.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6448
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Impulsköp

Post by Hercules723 »

Impulshandlade 19:e.. ska be om pengarna tillbaka nu.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8173
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Impulsköp

Post by Richard »

Jag köpte en ljudbok för 70 kr, men först råkade jag köpa den som e-bok (också 70 kr), alltså i form av pdf. Det är ingen återbetalning på dom (i.o.m att de bara är att kopiera), men eftersom jag ändå köpte den som ljudbok (som man lyssnar på) efteråt, så har jag ju betalt för upphovsrätten o tycker att jag kan få tillbaka de 70 kr jag köpte e-boken av misstag. Men jag har inte fått svar från Adlibris.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12564
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Impulsköp

Post by zoegas »

Ayea, avtryckarfingret på "kassa". Tur jag har investeringar.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22949
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Impulsköp

Post by Zoidar »

Richard wrote: 06 Sep 2021, 20:08 Jag köpte en ljudbok för 70 kr, men först råkade jag köpa den som e-bok (också 70 kr), alltså i form av pdf. Det är ingen återbetalning på dom (i.o.m att de bara är att kopiera), men eftersom jag ändå köpte den som ljudbok (som man lyssnar på) efteråt, så har jag ju betalt för upphovsrätten o tycker att jag kan få tillbaka de 70 kr jag köpte e-boken av misstag. Men jag har inte fått svar från Adlibris.
Tror det kan bli svårt få tillbaka för e-bok, för du kan behålla den även efter du "lämnat tillbaka" den. Men hoppas de är schyssta mot dig.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36480
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Impulsköp

Post by memphis »

Jag har lyckats hålla mina impulser i schack det senaste. Har inte köpt något på ett tag nu förutom 2 begagnade skjortor och en julklapp.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Impulsköp

Post by Klankedinken »

Jag köpte fläskytterfile på rea och lite smågodis!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Impulsköp

Post by Fantasio »

Jag beställde två skivor i lördags på fyllan. Den ena kostade bara 39 kronor som tur var.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8173
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Impulsköp

Post by Richard »

Jag impulsköpte en chokladkaka idag, det är inte bra eftersom jag köpte två i lördags o de hade jag ätit upp. Men så stod jag i kön mellan godishyllorna o kunde inte låta bli... Det är skurkaktigt att ha godishyllorna på den plats där man står i kö :( De borde ha t.ex frukt där istället!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22949
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Impulsköp

Post by Zoidar »

Jo lätt falla dit. Viktigt att vara mätt när man handlar
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36685
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Impulsköp

Post by Geta »

Här har de huvudvärkstabletterna där man står i kö. :mrgreen:
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply