Bli sjuksköterska?

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23183
Joined: 10 May 2021, 16:12

Bli sjuksköterska?

Post by Zoidar »

Ibland slår tanken mig att jag kanske skulle bli sjuksköterska. Har dock ingen aning om jag klarat jobbet. Jag klarar nog uppgifterna, men klarar inte jobba i team pga. okänd anledning. Blir spänd och vet inte vem som ska göra vad.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36869
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Bli sjuksköterska?

Post by Geta »

I sjukvården arbetar man i team.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13135
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Bli sjuksköterska?

Post by amandara »

Jag är en teammänniska. Men när jag skulle jobba i team då när jag jobbade som sjukgymnast för 20+år sen - för mycket input i skallen. Kunde inte räta ut vad som var upp och ner. I naturen är jag teammänniska - med det här stressinput handikappet - nej.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36869
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Bli sjuksköterska?

Post by Geta »

Det var min mamma som ville att jag skulle utbilda mig till arbetsterapeut.
Hon hade läst en artikel i ICA-kuriren. Själv hade jag aldrig kommit på tanken.
Under utbildningen fick jag två psykoser. Utbildningen tog 5 år i stället för tre
år med uppehåll. Jag förstår inte varför jag inte blev utkastad ur skolan, men
de ville väl inte diskriminera. Under min tid i sjukvården har jag jobbat i team.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23183
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Bli sjuksköterska?

Post by Zoidar »

Geta wrote: 16 Feb 2023, 16:51 Det var min mamma som ville att jag skulle utbilda mig till arbetsterapeut.
Hon hade läst en artikel i ICA-kuriren. Själv hade jag aldrig kommit på tanken.
Under utbildningen fick jag två psykoser. Utbildningen tog 5 år i stället för tre
år med uppehåll. Jag förstår inte varför jag inte blev utkastad ur skolan, men
de ville väl inte diskriminera. Under min tid i sjukvården har jag jobbat i team.
Hur många år jobbade du Geta?
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36869
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Bli sjuksköterska?

Post by Geta »

Jag jobbade 7 år som arbetsterapeut. Efter det bad jag om att bli omplacerad
på mindre ansvarsfulla jobb.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply