Min viktresa

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12635
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Min viktresa

Post by zoegas »

Hon får med psykoser och sånt.. Hon vill säkert vara din vän. Jag tror du har fel med det där.

Jag har haft schizotyp, men jag ger inte mycket för diagnostik överhuvudtaget. De går inte att bevisa fysiskt, som röntgen och sånt.
Klangen

Re: Min viktresa

Post by Klangen »

Bryr mig inte om diagnoser heller men om hon är "on/off" hela tiden och inte vill respektera mina trådar trots att jag sagt det till henne får hon sitta utanför.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12635
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Min viktresa

Post by zoegas »

Det var ju tråkigt att du måste ha ovänner. Meningslöst om du frågar mig.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12635
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Min viktresa

Post by zoegas »

Du ska kanske träna på kvällen med? Om du har tråkigt. Dubbelt upp, dubbelt resultat?
Klangen

Re: Min viktresa

Post by Klangen »

För någon som inte tränar har du en värdelös uppfattning för hur det går till
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12635
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Min viktresa

Post by zoegas »

Nja.. Jag vet återhämtning och sånt. Men sen finns det dom som bor på gym. såatte..
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18565
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Min viktresa

Post by Krokus »

Eftersom både zoegas och Klangen tidigare skrivit om gym i tråden, trodde jag att det var ok att dela med mig av en erfarenhet innehållande gym. (Bonus var ju den billigaste möjliga tvålen i duschen.)

Jag kan ta och skriva ihop något om min erfarenhet av viktresa, om det är av intresse? :)
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Klangen

Re: Min viktresa

Post by Klangen »

Definitivt krokus! Vill du skriva ett utlägg om hur du kämpat med vikten upp och ner är det välkommet!
Klangen

Re: Min viktresa

Post by Klangen »

Om du inte har något intresse av träning och att träna ska du inte sitta och visa yta för mig.. du suger energin ur diskussionen zoegas.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12635
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Min viktresa

Post by zoegas »

Jag ska börja träna sade jag ju. Bara det jag skjuter upp det. Men jag tror löpning är bäst för viktnedgång.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12635
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Min viktresa

Post by zoegas »

Jag sysslar för lite med hiking. Vandring med tung packning. Det är träning som är kul. Jag ska ut i skogen imorgon och tälta.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18565
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Min viktresa

Post by Krokus »

Fram tills att jag började med Invega vägde jag runt 55kg. Efter 2½ vecka vägde jag 63kg. Lyckades gå ner till 58kg när jag på eget bevåg slutade med Invega.

Spola fram några år. Jag åt mycket glass med grädde (vet inte riktigt hur jag hade råd) och min dåvarande sambo misstänkte att jag hade sömnapné. Vårdcentralen skickade en remiss till en sömnklinik och jag fick sova med någon utrustning. Ingen sömnapné! Däremot vägde jag nästan 80kg och läkaren sa att jag säkert kunde sluta snarka om jag gick ned i vikt.

Jag slutade med glass och annat gott, halverade kolhydrater och började ta långa promenader utöver hundpromenaderna. Efter nio månader började jag träna på gym, i början stod jag främst och trampade på crosstrainern. Kanske 1½ år senare vägde jag 60kg.

Sedan dess har vikten pendlat. Ett längre tag vägde jag runt 65kg. Men så var det en gynekolog som föreslog p-piller så att jag skulle slippa ha besvärlig mensvärk. Dum idé! På fem månader gick jag upp till 75kg. Trots att jag har slutat med hormonella preventivmedel har jag inte lyckats gå ner.

Rent utseendemässigt skulle det nog vara skojigt att gå ner till 70kg, men jag är för lat. I perioder vill jag verkligen gå ner, det fungerar bra i några dagar, men sedan kommer sötsuget.

Jag har svårt att hitta byxor som sitter bra, har hittat en modell som fungerar och har fyra par likadana jeans i den modellen. Skjortblusarna bara hänger i garderoben och väntar på bättre tider. Vet inte om jag någonsin kommer få på dem igen. Lite sorgligt.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply