Jag och min kontaktperson

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Fantasio »

Min kp och jag satt på hennes kontor. Hon frågade ut mig om jag skötte min hygien, tvättade och städade. Fick frågan om mitt drickande och jag sa som det var: 2,8:or varje dag och att jag aldrig handlar på Systembolaget. Hon var även nyfiken på mina röster och jag sa som det var då med; Att de skriker på mig, men att jag har "F" som är en oftast positiv röst.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12243
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Jag och min kontaktperson

Post by zoegas »

Min Kp är så inkompetent att jag inte vill se henne.
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Nobel »

Jag fick ingen kontaktperson när jag insjuknade. Vården frågade om jag vill ha en två år efter debuten. Men då hade jag redan lärt mig att hantera svårigheterna själv.

Image
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Fantasio »

Min kp tror jag är på semester. Alltså jag tror att hon är det, det blev tvetydigt. Funderar på att ringa Spiranmottagningen och fråga efter en annan kvinna som också är mentalskötare i grunden. Hon bjuder till tycker jag. Gör sitt jobb och mer därtill. Min kompis har henne som kp och trivs bra med henne som jag förstått det. Jag skulle vilja be om mer lugnande, jag vill bli däckad av medicinerna och inte sitta och grubbla som jag gör nu.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35959
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Geta »

Jag fick ingen kontaktperson, när jag bad om det. Svaret jag fick var att jag
får skaffa vänner själv.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Zoidar »

Geta wrote: 26 Jul 2022, 14:04 Jag fick ingen kontaktperson, när jag bad om det. Svaret jag fick var att jag
får skaffa vänner själv.
Låter som de varit lite taskiga mot dig, Geta.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Krokus »

Jag har inte heller någon kontaktperson. Min psykosmottagning är underbemannad så det skriker om det. Kanske vore bra att byta mottagning?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7968
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Richard »

Min läkare har erbjudit mig en kontaktperson, men jag tror inte jag behöver det.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Fantasio »

Min kp ringde mig när jag var på mötesplatsen. Det var för att påminna mig om blodprovet. Hon frågade hur jag mådde och jag sa att allt var bra, men att jag alltid får paranoia på väg hem från en vän. Vill bara hem och slänga mig på sängen. Hon frågade om jag mådde bättre nu än vid min inläggning i juni och jag svarade ja på det. Oj,oj, imorgon måste jag iväg till VC.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12914
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Jag och min kontaktperson

Post by amandara »

Fantasio wrote: 15 Aug 2022, 18:37 Min kp ringde mig när jag var på mötesplatsen. Det var för att påminna mig om blodprovet. Hon frågade hur jag mådde och jag sa att allt var bra, men att jag alltid får paranoia på väg hem från en vän. Vill bara hem och slänga mig på sängen. Hon frågade om jag mådde bättre nu än vid min inläggning i juni och jag svarade ja på det. Oj,oj, imorgon måste jag iväg till VC.
Jag förstår dig det där att du längtar iväg utomlands. Men det behöver inte vara bättre där. Tänk på det innan du drar. Man har mycket gratis här i Sverige, som medborgare.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12243
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Jag och min kontaktperson

Post by zoegas »

Man får göra av sig med psykiatrin innan man sticker.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Fantasio »

Det får nog bli ett samtal till min kp imorgon. Är hon värsta sortens latmask, eller varför har inte mitt recept på Stesolid börjat gälla? Nu har jag inte så mycket ångest, men den kan slå till och då behöver jag de extra fem milligrammen. Hon är trevlig som person, men i yrkeet ingår mer än att vara trevlig.
Post Reply