Jag och min kontaktperson

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Fantasio »

På torsdag har jag injektion på mottagningen. Ska prata med min kontaktperson om ännu mer Stesolid. Eller bör jag avstå från att göra det? Det är ju bara för en begränsad period. Jag måste vara påverkad av medicin (har överdoserat idag) eller alkohol. Om jag börjar lipa kanske min kp får för sig att ta mig till akutenheten och det går inte, då jag måste se till pappa två gånger om dagen. Att man gråter en skvätt är fullt naturligt när man har sorg. Jag har inga tecken på psykos, men har viss rösthallucinos.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Krokus »

Fantasio wrote: 22 Nov 2021, 00:21 Om jag börjar lipa kanske min kp får för sig att ta mig till akutenheten och det går inte, då jag måste se till pappa två gånger om dagen.
Är det inte läkare som beslutar om du ska läggas in? Det är helt normalt att gråta i din situation!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Fantasio »

Jag ringde min kp några gånger o det bara tutade. Men nyss gick signaler fram, men klockan är snart fyra, hon hade kanske gått hem för dagen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Fantasio »

Min kp ringde upp mig efter att hon sett att jag ringt henne. Berättade då om min oro för min sjuka pappa. Han ramlade o hade lite annat jox, så han är på sjukhus nu. Tror ta mig tusan att jag ska be om fem milligram Stesolid till en kortare period. Jag hamnar då på 30 milligram. Det tycker jag låter lagom.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Krokus »

Träffar du din kp något nu? Det vore säkert bra.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Klankedinken »

Fantasio verkar vilja klara sig själv?
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Krokus »

Att prata av sig brukar vara skönt. Ibland vill han ju ringa akutenheten eller jourhavande präst. 🤔
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Klankedinken »

jag tycker det är bra att prata, då får man säga sånt som man inte kan tänka. Att förklara är bra, då inser man hur dumt man tänkt själv..
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Fantasio »

Jag ska beklaga mig när jag träffar sjuksköterskan imorgon. Vill ha så mycket lugnande medicin jag kan få. Detta för att fröhindra en inläggning. Det måste ju bli kostnadseffektivaree att medicinera patienter än att vårda dem på avdelning.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Fantasio »

Min kontaktperson är så förstående och omtänksam. Hon har sagt att jag gärna får ringa henne om jag känner för att prata av mig. Hon har även sagt att det går bra att ringa akutenheten.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Fantasio »

I förmiddags ringde min kp igen. Hon sa att vi kunde ses hemma hos mig eller nere på stan. Men vet inte vad jag vill. Men jag är tacksam att hon bryr sig. Hon är nyfiken på mina röster, men jag sa att det var rätt lugnt på den fronten. Det är det faktiskt.
Herring
Vanadinmedlem
Posts: 1005
Joined: 24 Jun 2021, 14:04

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Herring »

Funderar på om jag ska skaffa kontaktperson.
Post Reply