Jag och min kontaktperson

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Fantasio »

Jag blev tilldelad en kontaktperson när jag blev inskriven inom psykiatrin. Min nya är bättre än min förra, är inne på min tredje kp. Hon ringde mig och sa att hon var orolig iom att jag inte svarade i telefonen, jag orkade inte. Hon frågade mig om mina röster. Jag sa att jag mest låg på sängen, detta av sorg och saknad. Ska träffa henne på "sprutgruppen" imorgon.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36292
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Jag och min kontaktperson

Post by memphis »

Hur har du gjort slut med tidigare kp:s, Fantasio? Jag tycker sånt är svårt.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Fantasio »

Varför jag bytte bort min första kp minns jag inte. Tror inte det var jag som låg på. Personalen kanske inte tyckte att vi "klickade". Min andra kp är tjänstledig ett år då hon jobbar på ett HVB-hem.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Fantasio »

Min kp ringde idag under sen eftermiddag. Jag låg fortfarande på sängen och det lät väl inget bra i hennes öron. Hon har extra koll på mig då jag just blivit föräldralös och det uppskattar jag. Min kontaktperson får högsta betyg av mig. Trivs du med din kp? Har du ens en kp?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Fantasio »

Jag måste ringa min kp senare idag. Måste få klarhet i hur mycket Stesolid jag har. Fick en tillfälligt höjd dos i samband med min pappas dödsfall. Enligt apoteket och akutenheten har jag bara en extra tablett att ta och inte två som det var ett tag.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Fantasio »

Jag är lite disträ, vet inte om jag postat detta förut idag.

Jag fick ju höjd dos Clozapine i torsdags och trodde jag skulle få träffa läkare idag, men det var min kp som jag besökte. Fick frågan "vill du ha inneliggande vård" och jag svarade nej. Jag vet att jag var dålig på ögonkontakt, så det lär väl hamna i journalen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Fantasio »

Jag ringde min kp runt halv fyra och hon ringde upp mig. Beskrev mina symptom, men minns inte vad kp:n sa förutom om jag hade några strategier för att minska på rösterna.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Fantasio »

Enligt min kontaktperson gör det inget att jag ringer akutenheten. Hon sa att jag skulle göra det vid försämring, men vet inte om jag vågar då jag inte får sitta inlåst på onsdag då mina föräldrar förs till sista vilan.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Fantasio »

Det blev att prata lite med min kontaktperson idag när jag fått injektionen. Lite småprat, hur jag mådde var det väl främst. En annan kvinna som har samma titel (mentalskötare) som min kp morsade jag på på avdelningen, men min kp besökte mig inte när jag var inlagd. Men det är lugnt, det gjorde mig inget. Hon tittade till oss då och då och satt med oss periodvis. Jag trivs med min nuvarande kp.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Fantasio »

Jag känner att jag börjar varva upp och skulle vilja ha någon att prata med. Vet inte om det är läge att ringa min kontaktperson imorgon, eller om jag bara stör och stjäl tid. Vill helst inte ringa akutenheten igen då det inte är deras uppgift att trösta en orolig patient. Jag får väl fortsätta ta kampen på egen hand som så ofta förr.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Fantasio »

Jag ringde upp min kp strax efter klockan tre idag, men fick inget svar. Jag trodde hon jobbade till kl fyra, men kanske gick hon hem redan vid tre. Annars är mitt intryck att hon är bättre på att svara och höra av sig än min förra kontaktperson. Nåja, jag hade tänkt be om ett recept på Stesolid, men det löste sig, jag fick hämta ut på Apoteket. vad gör en kontaktperson som är mentalskötare i grunden om dagarna?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag och min kontaktperson

Post by Fantasio »

Min kp ringde och väckte mig i förmiddags, hon hade sett att jag ringt dagen innan. Jag var sömndrucken, så det tog ett tag innan jag kopplade. Sa att jag hämtat ut en burk Stesolid redan och att jag ej behövde hennes hjälp. Schysst av henne att höra av sig.
Post Reply