Privatekonomin

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6558
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Privatekonomin

Post by Hercules723 »

Låter bra wasp!

Jag ska försöka skärpa till mig. Inte sitta inne hela dagarna. Jag har gjort ett schema för att bli mera strukturerad. Jag laddade ner som PDF till datorn. Ska investera i ett bussmånadskort efter nästa "löning" och då blir det utflykter varje dag. Jag sitter nästan bara inomhus och blir ju inte ens trött på kväll eller natt.

Dygnar gör jag stup i kvarten :!:
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37068
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Privatekonomin

Post by Geta »

Kan undra om zoegas är ute och reser med Skånekortet i sommar?
Det brukade han se fram emot hela året.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6558
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Privatekonomin

Post by Hercules723 »

Förstår det, det var klokt av honom. Jag ska göra liknande det men inom Ume med omnejd.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6558
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Privatekonomin

Post by Hercules723 »

Är på G med en passiv inkomst. Har köpt ett bättre domännamn för att marknadsföra min kindle bok.
:)
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6558
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Privatekonomin

Post by Hercules723 »

Geta wrote: 08 Jul 2021, 15:05 Kan undra om zoegas är ute och reser med Skånekortet i sommar?
Det brukade han se fram emot hela året.
Jag undrar om jag ska gör som zogge säkert gör nu eller lägga pengar på aktier istället. Det är ju förbenat att jag känner att jag vill blir rikare då jag egentligen i princip är finansiellt fri. Som Pimed skrev på gamla Viska, att människan alltid strävar efter något.

Ett bussmånadskort kostar 630 kr.

Ska satsa på passivinkomst först. Min ebok, hittade ett riktigt bra domännamn till den. Hoppas kunna sälja femtio böcker i månaden.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6558
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Privatekonomin

Post by Hercules723 »

Det blir inget bussflackande denna månad, har inte råd. Jag måste köpa långbyxor, nya persienner till sovrummet, ny toalettsits, en skruv har lossnat till dörren i diskbänken, behöver en låda längst ner till kylen och ett set med vanliga kryddmått.

Det var hälften av vad jag behöver just nu, nästa månad är det lika många saker för jag har inte råd att köpa allt under Juli-Augusti. :|
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6558
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Privatekonomin

Post by Hercules723 »

Ska försöka sälja ett domännamn. Fatta vad glad jag hade blivit. 20K på bankkontot! :)
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36796
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Privatekonomin

Post by memphis »

Var försiktig så du inte tjänar för mycket Herkules. Då ryker bostadstillägget. Men domönnamnsförsäljning kanske inte registreras hon skatteverket?
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6558
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Privatekonomin

Post by Hercules723 »

Tack! Jo man får vara på sin vakt! Jag har talat tidigare med FK om detta och jag får dra in 23K per år som hobby men inte mera. Synd att jag inte har gamla reglerna då hade det varit över 40k. :)
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6558
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Privatekonomin

Post by Hercules723 »

Jag satsar nu på marknadsföring med Instagram och min e-bok. Jag använder gratis bilder från Pexels, och så kopierar jag från boken till inlägg på Instagram och sedan lägger till hashtags..

Jag tänker lägga upp ett nytt inlägg per dag runt 24-tiden.

:geek:
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6558
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Privatekonomin

Post by Hercules723 »

Nu har jag hittat melodin med att lägga upp inlägg på Instagram. Det har bara gått två timmar och jag har 42 exponeringar genom "hashtags". :)
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8224
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Privatekonomin

Post by Richard »

Hercules723 wrote: 16 Jul 2021, 10:07 Ska försöka sälja ett domännamn. Fatta vad glad jag hade blivit. 20K på bankkontot! :)
Vad är det mesta du fått för ett domännamn? Är det företag som köper de? (Du behöver inte svara om du inte vill).

Jag köpte en gång ett telefonnummer, ett s.k "guldnummer" för 600 kr. Jag har det kvar i min extra telefon, för jag hade redan ett annat lite mindre "guldnummer".
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply