Greta Thunberg berättar om sin autism (Expressen)

Om Asperger, ADHD, m.m.

Moderator: Moderator 1

User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12650
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Greta Thunberg berättar om sin autism (Expressen)

Post by zoegas »

Geta wrote: 02 Nov 2023, 17:22 Greta skulle ha hållit sig till klimatet för att kunna behålla sin gloria.
Det är ett spektakel Jag tycker hon utnyttjas,
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Greta Thunberg berättar om sin autism (Expressen)

Post by Geta »

Hon är nog inte själv så smart.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12650
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Greta Thunberg berättar om sin autism (Expressen)

Post by zoegas »

Jo, det tror jag hon är. Men hon var för ung för det där. Kanske man inte ska säga? Mitt förtroende för folk som är yngre än mig är noll :lol:
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Greta Thunberg berättar om sin autism (Expressen)

Post by Geta »

Alla som jag träffar i sjukvården och i tandvården är yngre än vad jag är. Tandläkaren som jag träffade nyss är 28 år.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12650
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Greta Thunberg berättar om sin autism (Expressen)

Post by zoegas »

Geta wrote: 02 Nov 2023, 17:51 Alla som jag träffar i sjukvården och i tandvården är yngre än vad jag är. Tandläkaren som jag träffade nyss är 28 år.
Valp. Barnbarnsbarn.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Greta Thunberg berättar om sin autism (Expressen)

Post by Richard »

När hon dömdes, så dömdes hon till dagsböter. Dagsböter baseras på en inkomst, om man tjänar mycket så blir dagsböterna högre. Det minsta man kan få är dock 50 kr per dagsböter, o det var vad Greta fick (o hon fick 30 st). Jag trodde hon drog in en hel del pengar, eller så fifflas det med hennes inkomst.

När jag dömdes så dömdes jag till dagsböter, o de var på 170 kr per dagsböter (o jag fick 80 st).
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12650
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Greta Thunberg berättar om sin autism (Expressen)

Post by zoegas »

Ja, det var ju annorlunda.. Klart hon måste ha pengar? Seglar runt jorden och sånt. Jag fick 90 dagsböter när jag dömdes. Det var fan inte roligt, jag hade bara barnbidrag. Jag försökte inte ha ihjäl planeten, som du Rickard. Jag hade bara klottrat! Varför fick jag en så stor portion?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Greta Thunberg berättar om sin autism (Expressen)

Post by Zoidar »

zoegas wrote: 03 Nov 2023, 09:18 Ja, det var ju annorlunda.. Klart hon måste ha pengar? Seglar runt jorden och sånt. Jag fick 90 dagsböter när jag dömdes. Det var fan inte roligt, jag hade bara barnbidrag. Jag försökte inte ha ihjäl planeten, som du Rickard. Jag hade bara klottrat! Varför fick jag en så stor portion?
Hennes pengar sitter nog i organisationer och liknande som ingen kan röra. När hon reser så betalar de gissar jag.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36679
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Greta Thunberg berättar om sin autism (Expressen)

Post by memphis »

Greta har säkert bara studiemedel eftersom hon går gymnasiet. Det är inte pengar som går att leva på. De flesta får ekonomisk hjälp av sina föräldrar under gymnasietiden. Tror att föräldrarna är skyldiga att betala tills barnet är 20 år?
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Greta Thunberg berättar om sin autism (Expressen)

Post by Geta »

Greta tog studenten i våras. Hon läser nog på universitet eller högskola. Då borde hon leva på studielån.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36679
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Greta Thunberg berättar om sin autism (Expressen)

Post by memphis »

Jaha ok! Fast studielån är inte heller så mycket att leva på. Åtminstone inte när jag studerade. Minns att hyra och busskort var det man betalade först. Sen fick man anpassa magen efter vad som var över.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Greta Thunberg berättar om sin autism (Expressen)

Post by Geta »

Nu är Greta Thunberg i blåsväder i Tyskland. Hon blandar in politik i klimatarbetet.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/har ... pa-scenen/
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply