Sporttråden

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Sporttråden

Post by Fantasio »

Snoka har öppnat Allsvenskan sämre än på 96 år, tre raka förluster. Hur ska det gå, klarar de ens av att hänga kvar? Härnäst väntar BK Häcken och det blir ytterligare tuff match.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8177
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Sporttråden

Post by wasp »

Gävle GIK spelar avgörande kvalmatch på tisdag om en plats i SSL (innebandy). SSL är Svenska Super Ligan, högsta serien.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Sporttråden

Post by Fantasio »

Norrköping Dolphins ligger under mot Jämtland i den första finalmatchen av sju möjliga, men bara med något eller några poäng. Det kan svänga fort i basket. Samtidigt tar sig IFK Norrköping an Kalmar FF på bortaplan och IFK leder med ett noll. Jag sitter och hoppar mellan Google och Viska. Det är två viktiga matcher. Seger i båda är inte otroligt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Sporttråden

Post by Fantasio »

Norrköping Dolphins vann första finalmatchen i basket mot Jämtland Basket med fyra ynka poäng. En skön seger. I fotbollen vann mitt IFK Norrköping borta mot Kalmar FF med två mål mot ett. Nu är jag glad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Sporttråden

Post by Fantasio »

Norrköping Dolphins damer spelar just nu mot Luleå i SM-finalen i basket. Det står visst lika. Kompisen sa att matchen går på TV, men det är alldeles för nervöst för mig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Sporttråden

Post by Fantasio »

Kompisen ringde och sa att Norrköping Dolphins ledde med lite speltid kvar, så jag slog på TV:n och såg slutet av matchen plus lite av guldfirandet. Imorgon kan herrarna ta ett stort kliv mot titeln då de möter Jämtland hemma. Det är kul med basket.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Sporttråden

Post by Fantasio »

Igår tog damerna SM-guld i basket, ikväll spelar herrarna andra finalmatchen. Norrköping Dolphins möter Jämtland Basket i bäst av sju matcher.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Sporttråden

Post by Fantasio »

Mitt Norrköping Dolphins vann hemma mot Jämtland med två ynka poäng. Så nervöst det var, nästan så att jag stängde av TV:n.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8177
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Sporttråden

Post by wasp »

Sverige världsmästare i ishockey, U-18 VM. Dvs 'småkronorna'. Grattis!!

https://www.svt.se/sport/ishockey/sverige-usa-u18-final
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12661
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Sporttråden

Post by zoegas »

Det suger att Sverige missar VM. Det är inte samma att kolla på det om Sverige inte är med. Vi borde vara givna med den truppen vi har rent pengamässigt värde. Och ranking. Fotbollsförbundet borde se sig om för en ny tränare och hans lag. Även om spelarna har förtroende för Lagerbäck.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Sporttråden

Post by Fantasio »

Idag är det kamratmöte på Parken (omdöpt till löjliga Platinum cars arena) mellan IFK Norrköping och IFK Värnamo. Värnamo tränas av norrköpingsbekantingen Kim Hellberg. Hemmalaget kommer att gå för tre poäng, fattas bara. Gästerna från Värnamo får rikta in sig på rensningar och kontringar. IFK Norrköping kommer säkert att föra spelet och ha mest boll. Men det gäller att de får nätrassel också och inte bara spelar runt bollen inom laget. Jag är optimist och tror på två noll-seger för mitt Snoka. Heja Jan Hellström, heja Tomas Brolin! Tre poäng, tack.
User avatar
Snurre
Silvermedlem
Posts: 1948
Joined: 10 May 2021, 17:48

Re: Sporttråden

Post by Snurre »

Kollar på Hammarby - Malmö. 0-0 efter första halvlek. Kom igen nu Bajen!
Post Reply