Nobels medicindagbok

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Nobels medicindagbok

Post by Nobel »

Har slutat med Melatonin till kvällen. Somnar nu vid 22-23, istället för 19-20. Slutade med Melatonin för att testa hur sömnen påverkas. Vaknar ju efter 4 timmar trots att jag knaprar Melatonin, och tar en Zolpidem för att somna om. Tänker att jag vill minimerar antalet mediciner jag tar. Känner mig piggare utan Meltonin, vilket är en förbättring. Känner att jag har mer fart i hjärnan under dagen. Min Zolpidem börjar sina och har försökt att kontakta min nyaaste nya läkare som inte verkar vilja skriva ett recept. Skriver till dem igen ikväll tänker jag så att det förhoppningsvis blir lite fart i ärendet.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23108
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Nobels medicindagbok

Post by Zoidar »

Hm, då kanske jag också ska testa ta bort melatonin. Jag har varit rätt trött på dagarna och sover länge.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8122
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Nobels medicindagbok

Post by wasp »

Tänker på Trombyl som ofta ges efter hjärtinfarkt. De kunde lika gärna ge barnmagnecyl istället. Acetylcalisylsyra!
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Nobels medicindagbok

Post by Nobel »

Har nu fått recept på Zolpidem. Det blev mer fart när jag kunde acceptera vilken läkare som helst på psykosenheten.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Nobels medicindagbok

Post by Nobel »

Vad kan det vara, dag 200 något?

Still going strong på 10 mg Aripiprazol. Får konstiga tankar ibland, men kan vifta bort dessa. Tar även 25 mg Propiomazin i samband med sänggåendet. Fungerar bra för sömnen. Får sammanhängande sömn de flesta nätterna. Känner dagtrötthet. Annars går det bra. Är inte överdrivet torr i munnen. Läget känns stabilt.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Nobels medicindagbok

Post by Nobel »

Still going strong på Aripiprazol. Sömnen fungerar mycket bättre tack vare Propavan. Har för det mesta känt mig stabil sedan senaste uppdateringen.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Nobels medicindagbok

Post by Nobel »

Snart 10 månader på endast Aripiprazol vilket verkar fungera bra i kombination med Propavan till kvällen för sömnen. Munnen är inte torr längre som den blev av Olanzapin. Sover rimliga tider, kommer upp i tid på morgonen. Bra att det fungerar bra.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36821
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Nobels medicindagbok

Post by Geta »

Då finns det kanske ingen risk att du insjuknar i psykos längre.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Nobels medicindagbok

Post by Nobel »

Så länge jag sköter medicinering och sover bra så ska jag nog kunna klara mig undan en till episod. Det är så det känns just nu i alla fall.
'cause the freak inside controls my mind
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Nobels medicindagbok

Post by Klankedinken »

En del får bara en episod, då kallas det reaktiv psykos
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Nobels medicindagbok

Post by Nobel »

Sovit helt ok två nätter i rad utan Propiomazin. Hoppas det håller i sig, skulle gärna vilja kunna slippa ta kvällstablett. Jag vaknade av mitt egna skrik en av nätterna - antagligen en mardröm. Aripiprazol gör sitt jobb fortfarande.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12601
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Nobels medicindagbok

Post by zoegas »

Varför är du en robot?
Post Reply