Dikt

Egna dikter och noveller, eller andras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Snurre
Silvermedlem
Posts: 1943
Joined: 10 May 2021, 17:48

Re: Dikt

Post by Snurre »

Okej. Nu ska jag också sova. God natt på dig!
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Dikt

Post by Zoidar »

Ett försenat god natt!
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13194
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Dikt

Post by amandara »

Min fina lilla. Vän. Mitt ljus i Västerbottens tallskog när vi lekte mörkergömme. Traktorn vi körde och grustaget som vi lekte i, tog upp lera och gjorde skulpturer. Alltid så fin, glad, snäll. Höskullen vi hoppade i och när vi sov ute på lägdan sommarnätter när solen aldrig gick ner. Ditt stora leende och din rara fina själ. Så obegriperligt, att du inte finns mer. Mördad. Av din man, make och far till dina barn. Kan livet bli jävligare? Och barnen.....

Kojorna vi byggde, logdanserna när vi bara var små flickor - bland alla andra lika mycket värda. Så stora och kloka så små.

In i idyllen tränger ondskan. Och där kommer den förbli. I våra hjärtan är DU alltid du. Världens finaste tjej.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13194
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Dikt

Post by amandara »

FanFanFanFan.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13194
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Dikt

Post by amandara »

Allt annat känns futtigt. Livet i dig livet i mig, där våra vägar världar korsades. Vad skulle du ens i Stockholm att göra? Jag kände aldrig igen den tjejen jag kände i dina senaste bilder.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13194
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Dikt

Post by amandara »

Mitt barn. Du saknas mig.
Post Reply