Tråden om TV

Moderator: Moderator 1

User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Tråden om TV

Post by Cosmos »

Jag ser mest skräp på TV som Robinson (vilket är kul) annars vill jag helst se film. Senast var det Triangle of Sadness på SVT Play och en film som hette Fear of Rain på Tele2 Play och handlade om en tjej med schizofreni.

Jag hade Netflix men tröttnade. Tyckte inte de hade så mycket bra grejer. Såg en serie till slutet: Squid Game och den var både intressant och spännande men i blodigaste laget.

Men jag har flera streamingtjänster förutom de vanliga. Har Viaplay, Tele2 Play, Boxer play och Skyshowtime utan att betala extra för dem. De ingår i det vanliga utbudet, 249 kr för Flex 8 på Boxer där jag också har bredbandet för 299 kr. Det är alltså 8 kanaler förutom grundutbudet. SVT, TV4, trean, femman, sexan, sjuan, åttan, nian, tolvan och någon mer. Behöver inget mer.

Brukar se filmer på sexan ibland. De visar ibland science fictionrullar och det är en kategori jag gillar. Bara det inte handlar om monster, zombies och utomjordingar, då stänger jag av.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8196
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Tråden om TV

Post by Richard »

Jag "hittar" filmer på The Pirate Bay...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om TV

Post by Fantasio »

Idag har det blivit en del TV. Bland annat Gränsbevakarna Sverige. Har även sett första avsnittet av "Snowpiercer" på Netflix om livet på ett enormt långt tåg i en nedfrusen värld. Den verkar bra.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om TV

Post by Fantasio »

Har sett sex avsnitt av "Snowpiercer". Kollade upp den på IMDB , den har fått bra betyg.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om TV

Post by Fantasio »

Nu är jag inne på säsong två av "Snowpiercer" och den är fortsatt bra. Ska nu logga ut och titta på ett avsnitt till.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23228
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om TV

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 27 Jan 2024, 20:51 Nu är jag inne på säsong två av "Snowpiercer" och den är fortsatt bra. Ska nu logga ut och titta på ett avsnitt till.
Var går den? Är den byggd på filmen?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om TV

Post by Fantasio »

Jag vet inte om den är byggd på någon film. Den går på Netflix. Kanske kulle den som många andra serier vinna på att kortas ned lite.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om TV

Post by Fantasio »

Jag grunnar på att se "Välkommen till Köping" på TV klockan nio. Om jag nu inte tagit fel på datum och tid. En småtrevlig serie.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om TV

Post by Fantasio »

Det är Sean Bean som spelar skurken i "Snowpiercer". Jag tyckte väl att jag kände igen honom.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om TV

Post by Fantasio »

Ikväll klockan åtta börjar en ny säsong av Gränsbevakarna (i Sverige). Det får jag inte missa.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om TV

Post by Fantasio »

Jag har tittat på första avsnittet av en ny serie: "Wednesday". Om flickan från familjen Addams. Det var en bra start, ska nu se del 2.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18566
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Tråden om TV

Post by Krokus »

Bra val Fantasio! :)
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply