Får hjälp av mitt syskon

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18563
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Krokus »

Schysst av din syster!

Mina syskon och jag hjälper till när någon av oss flyttar, men inte med så mycket mer. Skulle de be mig köpa mat, skulle jag nog göra det. Sambon har bil, som jag kan köra.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9117
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Miika »

Mina föräldrar kom med en jättekasse med kaffe och mat
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36879
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Geta »

Jag har beställt frukt och glass.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Fantasio »

Min syster kom nyss förbi och hämtade tre räkningar. Det var uppskattat.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Fantasio »

Jag ringde syrran (hon var kvar på jobbet) och frågade om jag kunde komma förbi med räkningar. Hon sa att hon skulle till mamma och pappas lägenhet och tog svängen förbi mig på vägen dit. Inte mycket till omväg, men ändå. Hon arbetar heltid och har en egen familj att ta hand om, ändå finner hon tid för mig och ordnar med det praktiska efter våra föräldrars bortgång. Min storasyster är guld värd.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23192
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 17 Jan 2022, 19:49 Jag ringde syrran (hon var kvar på jobbet) och frågade om jag kunde komma förbi med räkningar. Hon sa att hon skulle till mamma och pappas lägenhet och tog svängen förbi mig på vägen dit. Inte mycket till omväg, men ändå. Hon arbetar heltid och har en egen familj att ta hand om, ändå finner hon tid för mig och ordnar med det praktiska efter våra föräldrars bortgång. Min storasyster är guld värd.
Bjud henne på restaurang som tack! Brukar uppskattas.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 17 Jan 2022, 23:22
Fantasio wrote: 17 Jan 2022, 19:49 Jag ringde syrran (hon var kvar på jobbet) och frågade om jag kunde komma förbi med räkningar. Hon sa att hon skulle till mamma och pappas lägenhet och tog svängen förbi mig på vägen dit. Inte mycket till omväg, men ändå. Hon arbetar heltid och har en egen familj att ta hand om, ändå finner hon tid för mig och ordnar med det praktiska efter våra föräldrars bortgång. Min storasyster är guld värd.
Bjud henne på restaurang som tack! Brukar uppskattas.
Vilken bra idé, Zoidar! Det finns en nybyggd kåk relativt nära där hon bor, dit skulle vi kunna gå. Fast det kanske mer är ett fik. Jag vet inte, har bara gått förbi och sneglat in. Annars kan jag bjuda henne på något på en trevlig pub kallad Cromwell house inte så fasligt långt bort från hennes bostad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Fantasio »

Min syster tyckte inte att jag skulle köpa en tröja idag. Det är bara att rätta mun efter matsäck och göra som hon säger. Själv är hon väldigt ekonomisk.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Fantasio »

Jag har nu tagit bort de två nycklarna till mina föräldrars lägenhet och den så kallade taggen. Ska förbi med dem till min syster imorgon. Min syster är så snäll, hon är guld värd.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36629
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by memphis »

Min bror är också jättesnäll. Han förstod att jag inte orkar med ett kalas just nu.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Fantasio »

Min snälla syster kommer hem till mig. En firma ska in i min lägenhet o joxa med ett uttag och jag måste ge dem en fullmakt. Jag köpte kuvert o porto innan jag kollade noggrannt på lappen. Den ska lämnas i "vår postlåda vid tillhörande tvättstuga". Jag har aldrig sett en brevlåda nere i källaren. Funderar på att tejpa upp fullmakten på min ytterdörr.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Klankedinken »

Min syster fick pengar av mig.. inte ett tack ens!
Post Reply