Får hjälp av mitt syskon

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Fantasio »

Geta wrote: 19 Aug 2023, 18:59 Har tånaglarna blivit tjocka, så att du inte kan klippa dom själv?
Ja, så är det. Liksom halkar med saxen, den får inget bra fäste på naglarna. Hur har jag skött nagelklippningen tidigare?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36916
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Geta »

Har du prövat nageltång. Jag ärvde en efter min mamma.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18566
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Krokus »

Nagelfil kanske? Fast då får du hålla på ett tag. 8-)
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Fantasio »

Ja, tar nog halva dagen att fila ned nageln. :) Som inlagd har jag fått låna en nagelklippare som man fäller ut, lite som en fällkniv. Den knipsar man med. Vad tror ni, kan man köpa en sådan på apoteket?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23228
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 19 Aug 2023, 19:08 Ja, tar nog halva dagen att fila ned nageln. :) Som inlagd har jag fått låna en nagelklippare som man fäller ut, lite som en fällkniv. Den knipsar man med. Vad tror ni, kan man köpa en sådan på apoteket?
Ja, visst! De har nagelklippare.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Fantasio »

Jag får försöka komma iväg till apoteket imorgon eller senare i veckan. Min syster var förbi med kyld rätt. Gårdagens låda till reducerat pris. Det var panerad fisk, potatismos och kall sås och var jättegott. Hon är så snäll och jag är så lat.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Fantasio »

Min snälla storasyster köpte en låda till mig idag. Några bitar av kött och jag tror rostad potatis. En liten burk med kall sås till det. Står inget på lådan vad det är för något. Att hon orkar hålla på att hjälpa mig.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36916
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Geta »

Fantasio,

Du är väl den ende kvar från hennes och din familj.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Fantasio »

Jo, det stämmer. Jag är lyckligt lottad att han henne som syskon.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Fantasio »

Jag tackade så mycket för maten jag fick i helgen. Hon skulle ha fortsatt koll på erbjudanden via appen i telefonen. Jag skrev till henne på Facebook om att äta på ett asiatiskt ställe. Tror de har skapligt utbud av det vegetariska, då hennes man är vegetarian.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Fantasio »

Jag ringde min syster och undrade om vi skulle gå ut och äta. Svaret blev ja, vi går ut på söndag när stället vi ska gå till öppnar. Det blir bara hon och jag, då hennes barn är sjuka och hennes man jobbar. Det ska bli trevligt. Jag ska försöka äta mig proppmätt, det är buffé.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Får hjälp av mitt syskon

Post by Fantasio »

Min kära syster ställer alltid upp för mig. Jag sa att jag ville att hon skulle köpa mig cigg och hon erbjöd sig att cykla upp till sjukhuset med en limpa. Har bara två oöppnade paket och några enstaka i ett tredje paket. Jag ska bjuda henne på mat när tillfälle bjuds. Jag vill inte vara en "kravmaskin", jag vill ge tillbaka på alla sätt jag kan.
Post Reply