Vad har du glömt idag?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Vad har du glömt idag?

Post by Zoidar »

Glömde köpa nässpray, igen..
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vad har du glömt idag?

Post by Fantasio »

Glömde ta mitt Metformin kl fem som jag ska.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad har du glömt idag?

Post by Zoidar »

Glömde min gubbakepps i kyrkan i morse.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37017
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad har du glömt idag?

Post by Geta »

Glömde min kryckkäpp, när jag tog kaffe på Pressbyrån men den stod kvar, när jag gick tillbaka. Går bra utan kryckkäpp kortare sträckor.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18641
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad har du glömt idag?

Post by Krokus »

Vila. Behöver ta det lugnt idag.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58408
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad har du glömt idag?

Post by Nissegossen »

Glömde köpa två flaskor med vatten, använmder två som jag fyller med vatten och sätter i frysfacket för att få dem genomfrusna, sedan när jag tar en och värmer lite i hett vatten, använder jag flaskan och ställer i hinken bredvid mig, med en kärna av is. Flaskan använder jag att dricka ur och ständigt ha tillgång till isvatten, nu när det är varmare får jag fylla på med vätskeersättning när all is är smält, det blir lite tidigare på sommaren att jag måste förnya flaskan bredvid mig, men för det mesta räcker det med en på morgonen och en på kvällen.

Eftersom an flaska har spruckit längs med och blivit obrukbar och jag tagit en flaska från packningen måste jag förnya den och ha en i lägenheten i reserv.Vill inte vara utan iskallt vatten
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18641
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad har du glömt idag?

Post by Krokus »

Glömde att det är svettvarmt ute och tyckte att det var en bra idé att åka buss.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37017
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad har du glömt idag?

Post by Geta »

Jag har åkt med fyra bussar idag. Jag svettades inte.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12696
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad har du glömt idag?

Post by zoegas »

Jag rinner fram. Jag tror jag går för snabbt.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36749
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad har du glömt idag?

Post by memphis »

Geta wrote: 05 Jun 2023, 12:57 Glömde min kryckkäpp, när jag tog kaffe på Pressbyrån men den stod kvar, när jag gick tillbaka. Går bra utan kryckkäpp kortare sträckor.
Min granne har köpt en ny käpp som går på två hjul. Den har en liten väska också.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1683
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Vad har du glömt idag?

Post by Safir »

Jag minns inte. :eh:
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58408
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad har du glömt idag?

Post by Nissegossen »

memphis wrote: 05 Jun 2023, 16:39
Geta wrote: 05 Jun 2023, 12:57 Glömde min kryckkäpp, när jag tog kaffe på Pressbyrån men den stod kvar, när jag gick tillbaka. Går bra utan kryckkäpp kortare sträckor.
Min granne har köpt en ny käpp som går på två hjul. Den har en liten väska också.
Om hjulen inte kan låsas är den inget att ha, då har hon inget stöd, när hon behöver det. Låsningen måste sitta där man håller och kramar man runt käppen måste den låsa, annars ramlar hon om hon stöder sig på käppen. En vanlig käpp fungerar utmärkt
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply