Arvsfonden

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Klangen

Re: Arvsfonden

Post by Klangen »

Då var det klargjort..
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37001
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Arvsfonden

Post by Geta »

Admin1 wrote: 05 Jul 2023, 09:23 Nissegossen får årligen pengar från Prippsfonden, som verkar ha mer pengar än de kan dela ut. Om Nissegossen söker pengar till sig själv + 1700 kr till viska.nu så får han säkert det. Problemet är kanske gode mannen, men då är det bara visa ansökan om medel till viska.nu.
Ska Viska söka pengar från Prippsfonden? :lol: :lol: Många gillar öl här.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Klangen

Re: Arvsfonden

Post by Klangen »

Geta wrote: 07 Jul 2023, 15:32
Admin1 wrote: 05 Jul 2023, 09:23 Nissegossen får årligen pengar från Prippsfonden, som verkar ha mer pengar än de kan dela ut. Om Nissegossen söker pengar till sig själv + 1700 kr till viska.nu så får han säkert det. Problemet är kanske gode mannen, men då är det bara visa ansökan om medel till viska.nu.
Ska Viska söka pengar från Prippsfonden? :lol: :lol: Många gillar öl här.
Eftersom Nissegossen har högst inkomst av alla deltagare så borde han betala..
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23300
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Arvsfonden

Post by Zoidar »

Geta wrote: 07 Jul 2023, 15:32 Ska Viska söka pengar från Prippsfonden? :lol: :lol: Många gillar öl här.
Eller hos tobaksbolaget. De gör ju stora pengar på schizofrena.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12689
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Arvsfonden

Post by zoegas »

Strålskyddsmyndigheten.
Klangen

Re: Arvsfonden

Post by Klangen »

Om ni vill så kan ni söka ersättning för fetma t.ex? Vänd er till LÖF och kom med argument för hur psykiatrin har misskött eran vård? Har ni tur så får ni ersättning?
Admin1

Re: Arvsfonden

Post by Admin1 »

Tror inte Nissegossen vill betala 1700 kr årligen för det är sju sjuttisar. Nissegossen räknar inte i kronor utan sjuttisar.
Klangen

Re: Arvsfonden

Post by Klangen »

jag tror snarare han mäter i kvinnor?

Det är därför kan brukar prata om den där spruta som han "kanske" får stånd av?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37001
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Arvsfonden

Post by Geta »

Klangen wrote: 07 Jul 2023, 18:22 Om ni vill så kan ni söka ersättning för fetma t.ex? Vänd er till LÖF och kom med argument för hur psykiatrin har misskött eran vård? Har ni tur så får ni ersättning?
Professor Johan Cullberg som dog för ett par år sedan ansåg att patienter behandlade med antipsykotika borde kunna begära skadestånd från staten.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Klangen

Re: Arvsfonden

Post by Klangen »

Geta wrote: 07 Jul 2023, 18:31
Klangen wrote: 07 Jul 2023, 18:22 Om ni vill så kan ni söka ersättning för fetma t.ex? Vänd er till LÖF och kom med argument för hur psykiatrin har misskött eran vård? Har ni tur så får ni ersättning?
Professor Johan Cullberg som dog för ett par år sedan ansåg att patienter behandlade med antipsykotika borde kunna begära skadestånd från staten.
Det finns prövningar från USA där man gått in och försökt få skadestånd för medicin. Personligen så tror jag att vikt från t.ex. zyprexa får fortgå i det oändliga om du inte får diabetes komplikationer? Det var det jag fick ändra för i alla fall?
Klangen

Re: Arvsfonden

Post by Klangen »

Nu har jag skickat in en frågeställning till LÖF angående min grava viktuppgång till följd av antipsykotika och framförallt zyprexa.

För att försäkringen ska gälla så måste skadan vara skedd inom 10 år tillbaka!
Admin1

Re: Arvsfonden

Post by Admin1 »

Klangen wrote: 07 Jul 2023, 18:31 jag tror snarare han mäter i kvinnor?

Det är därför kan brukar prata om den där spruta som han "kanske" får stånd av?
Nissegossen har fått slake av för mycket alkohol, som bryter ner testosteron. Om han slutade dricka så mycket skulle han få stånd och slippa injicera staken.
Post Reply