Koranbränning.

Om artiklar, tidningslänkar m.m.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18742
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Koranbränning.

Post by Krokus »

Geta,
"Perfekt städat" har jag inte sagt. Jag vill inte att hunden ska äta chipssmulor från soffan. Det är inte enbart sambon som bor i lägenheten. Har jag inget att säga till om bara för att jag inte drar in någon större inkomst?

Zoidar,
Nej, det kanske vore något. Lördag eller söndag. Men det är då som han cyklar i några timmar. 🤔
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36995
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Koranbränning.

Post by memphis »

Det är nog ett vanligt problem att en part är mera noga med städningen än den andra parten. Han jobbar väl heltid? Då kanske han tycker det är jobbigt att städa också. Men att lägga allt på dig är inte rättvist. Du kanske skulle prova att strejka ett par veckor, så får han se hur det blir om du inte plockar undan efter honom?
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37242
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Koranbränning.

Post by Geta »

Ambassadpersonal i muslimska länder vädjar om att Sverige ska sluta bevilja koranbränningar. De fruktar för sina liv.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12784
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Koranbränning.

Post by zoegas »

Det är deras jobb. 100 papp i månaden. De hade kastat en Molotov, en flaska med bensin i. Och i tidningen skrivs det att "Den exploderade inte". Nä? Konstigt?
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4302
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Koranbränning.

Post by yrväder »

Religionsfrihet tillhör yttrandefrihet.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Koranbränning.

Post by Koi »

Krokus wrote: 11 Aug 2023, 16:43 Geta,
"Perfekt städat" har jag inte sagt. Jag vill inte att hunden ska äta chipssmulor från soffan. Det är inte enbart sambon som bor i lägenheten. Har jag inget att säga till om bara för att jag inte drar in någon större inkomst?

Zoidar,
Nej, det kanske vore något. Lördag eller söndag. Men det är då som han cyklar i några timmar. 🤔
Jag gjorde så. Typ. Vägrade tvätta grabbarnas kläder. När de rena var slut klagade de. Då sa jag ”Gå och tvätta”. Nu gör de oftast det själv. Men om jag laddat maskinen och det finns plats kvar får de komma och sortera sin smutstvätt så tvättar jag allt som går på en gång.

Har du bett honom att hjälpa till? En del ser inte att det behövs. Sen blir det bekvämt om du alltid gör det.

Mina grabbar städar efter tillsägelse, men ser inte själv att det behövs. Vi är 4 vuxna i lägenheten så de får också ta ansvar. De får bestämma sinsemellan vem som diskar och vem som hjälper till med maten.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18742
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Koranbränning.

Post by Krokus »

Memphis och Koi,

Jag har väntat ut honom med t ex dammsugning vid flera tillfällen. Det kan gå tre veckor och han dammsuger inte. Då ger jag upp och dammsuger. Det funkar inte att skita i dammsugaren när vi har hund.

Däremot sa jag till honom att det var hans tur att frosta av frysen eftersom jag hade gjort det de senaste fem gångerna. Tillslut frostade han av den.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4302
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Koranbränning.

Post by yrväder »

Om det påverkar ditt humör och mående, flytta till en etta bli särbos så kanske han lär sig att plocka skit efter sig själv annars så får han själv bo i sin svinstia och hantera att ingen längre städar upp efter han.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18742
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Koranbränning.

Post by Krokus »

Yrväder,

Det är rätt svårt att hitta lägenhet med rimlig hyra här. Men jag fattar vad du menar. :)
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Koranbränning.

Post by Koi »

Städschema?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23494
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Koranbränning.

Post by Zoidar »

Koi wrote: 12 Aug 2023, 14:44Städschema?
Det tror jag också är en lösning.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18742
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Koranbränning.

Post by Krokus »

Har provat att ha en lista på kylskåpet där vi fyllde i per vecka, vilka hushållssysslor var och en gjorde. Det var mestadels mina initialer på listan. Vi hade detta system i några månader. 🤷
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply