Koranbränning.

Om artiklar, tidningslänkar m.m.

Moderator: Moderator 1

amandara
Osmiummedlem
Posts: 13303
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Koranbränning.

Post by amandara »

Jag tycker som princip att det går bra att bränna papper, som vilken bok eller tidning som helst. Det är inte koranbrännarna som är problemet, utan kittsliga muslimer. Det är katastrof att de får hålla på så. Skada poliser och göra upplopp. Det är papper för in i helvetes. Men som läget är så är det totalt onödigt att bränna koraner. Man får ha lite takt och ton. Vara lite smidig. Vet man om att en del "tar illa upp" så till vida pass, kanske man kan lugna sig med att bränna koraner.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37263
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Koranbränning.

Post by Geta »

Men det är ju för att en del ska ta illa upp som man bränner koraner.
Nu fördömer UD det. Men det blir de kritiserade för. Det är klart att UD-personal utomlands får ta konsekvenserna liksom poliserna i Sverige.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12790
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Koranbränning.

Post by zoegas »

Han fick polisbeskydd. Bor på hemlig ort.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kn ... ls-skyddad
Han säger sig nu ha bränt sin sista koran – men ångrar inget trots att han lever med polisskydd.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37263
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Koranbränning.

Post by Geta »

Jag tänker en parallell. Nazisterna hade ju bokbål före andra världskriget. Jag tror att det mest var böcker av judiska författare. Då ansågs det som fel. Jag förstår inte varför det anses som rätt att bränna koranen?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23525
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Koranbränning.

Post by Zoidar »

Väl få som tycker det är rätt, bara en rättighet?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37263
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Koranbränning.

Post by Geta »

Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37019
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Koranbränning.

Post by memphis »

zoegas wrote: 03 Jul 2023, 18:37 Han fick polisbeskydd. Bor på hemlig ort.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kn ... ls-skyddad
Han säger sig nu ha bränt sin sista koran – men ångrar inget trots att han lever med polisskydd.
Tycker inte de som bränner koraner ska ha nåt skydd i Sverige. De får väl stå sitt kast. Är det värt att offra livet ditt, så ok, "yttra" dig du.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37263
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Koranbränning.

Post by Geta »

De som bränner koranen räknar med skydd.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37019
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Koranbränning.

Post by memphis »

Något som de inte borde få! Det står i vart fall inte i grundlagen att provokatörer ska få skydd för miljoner.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23525
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Koranbränning.

Post by Zoidar »

Sverige är ett konstigt land. :?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Koranbränning.

Post by Fantasio »

Jag är antiislamist. En vidrig stenåldersreligion som förtrycker inte bara kvinnor utan hela folkgrupper. Hur ser det ut med religionsfriheten i t ex Iran?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37263
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Koranbränning.

Post by Geta »

Muslimer gillar att komma till Sverige, trots att det i deras ögon är ett hemskt land.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply