Koranbränning.

Om artiklar, tidningslänkar m.m.

Moderator: Moderator 1

User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12794
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Koranbränning.

Post by zoegas »

Knäppskallara stenar tjejer för att de ligger med någon de tycker om. Istället för den de blivit påtvingad. Lapidation kallas det för. Det är inget skämt.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23543
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Koranbränning.

Post by Zoidar »

Risken för terrordåd här mångdubblas när vi tillåter koranbränningar. Tyvärr!
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13304
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Koranbränning.

Post by amandara »

Jag tycker att man ska få bränna koranen eller vilken bok som helst. Där är inte problemet som jag ser det. Muslimerna är för kitsliga. Det är inte koranbrännsrnas fel utan muslimernas. Tänk på Lars Wills och rondellhunden. De kan inte göra terrordåd fqqqör bränt papper. Tron sitter i hjärtat. Som jag ser det.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23543
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Koranbränning.

Post by Zoidar »

amandara wrote: 29 Jun 2023, 01:48 Jag tycker att man ska få bränna koranen eller vilken bok som helst. Där är inte problemet som jag ser det. Muslimerna är för kitsliga. Det är inte koranbrännsrnas fel utan muslimernas. Tänk på Lars Wills och rondellhunden. De kan inte göra terrordåd fqqqör bränt papper. Tron sitter i hjärtat. Som jag ser det.
Ja, så är det naturligtvis, men det hjälper inte när muslimer tycker annorlunda.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37029
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Koranbränning.

Post by memphis »

Det som är det stora problemet med koranbränningar är att de får så stor genomslagskraft. Därför är det inte som att bränna vilken bok som helst. Jag tycker det är helt uppåt väggarna att en enskild person, i detta fall en irakier dessutom, ska ha makt att ganska direkt få bestämma om Sverige ska gå med i Nato eller inte.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23543
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Koranbränning.

Post by Zoidar »

memphis wrote: 29 Jun 2023, 06:55 Det som är det stora problemet med koranbränningar är att de får så stor genomslagskraft. Därför är det inte som att bränna vilken bok som helst. Jag tycker det är helt uppåt väggarna att en enskild person, i detta fall en irakier dessutom, ska ha makt att ganska direkt få bestämma om Sverige ska gå med i Nato eller inte.
Ja, i denna fråga bör man nog diskutera yttrandefriheten mot landets säkerhet. Det låter inte helt orimligt att förbjuda förstörelse av religiösa skrifter. Finland har förbjudit det. Yttrandefrihet har ju trots allt gränser även i Sverige. T.ex. får inte elever strejka från skolan.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12794
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Koranbränning.

Post by zoegas »

Är det ens yttrande? Det är ju som att sparka omkull en gravsten eller kasta ägg på en synagoga? En fysisk handling? Det är olagligt. Han är nu misstänkt för hets mot folkgrupp, så man får se hur det blir med det.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37263
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Koranbränning.

Post by Geta »

Jag tror att det helt handlar om att Sverige ska hindras att gå med i Nato. Irakiern kan vara köpt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12794
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Koranbränning.

Post by zoegas »

Ja, det låter som subversion. Men han ska visst varit torterad i Iraks fängelse för Sharia-lagar. Så man vet inte vad han har för motiv. Nu är det ju inte alls det som hamnar i fokus; hans motiv. Det kan ju vem som helst räknat ut. Så man vet inte vad han tänker med.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37263
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Koranbränning.

Post by Geta »

Vi kan föras bakom ljuset.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12794
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Koranbränning.

Post by zoegas »

Han har fått "Tusentals" dödshot.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37263
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Koranbränning.

Post by Geta »

Varför ska utlänningar bränna koranen och lägga sig i Sveriges politik?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply