De man tappat kontakten med

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19522
Joined: 10 May 2021, 18:10

Re: De man tappat kontakten med

Post by Fantasio »

En kille och jag som var arbetskamrat med ringde titt som tätt på fredagar och/eller lördagar. Han ville gå på puben, men inte ensam. Han ringde mig för han antog väl helt korrekt att jag inget bättre hade för mig. Tror han har flyttat ut på landet. Ska banne mig testa och söka på hans namn på fejjan.
User avatar
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️
Posts: 41641
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: De man tappat kontakten med

Post by Geta »

1976 var jag på klassträff. Det är enda gången som jag varit på träff. Jag var psykotisk då. Har blivit inbjuden flera gånger men har skyllt på min hälsa.
Den som tvingas ut i vildskog
ser med nyfödd syn på allt,
och han smakar tacksam
livets bröd och salt.

Karin Boye
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19522
Joined: 10 May 2021, 18:10

Re: De man tappat kontakten med

Post by Fantasio »

Min äldsta vän är född samma år som jag och vi bodde i samma höghus med åtta trappuppgångar. Han är verksamhetsansvarig på "Kamratstödet själ och hjärta". Många är de gånger jag tänkt att gå dit, men det blir inte av. Tydligen tar de hela 25 kronor för en kaffe där. Ungefär lika dyrt som kaffe på ett fik eller kondis. Honom skulle vara trevligt att träffa åter, vi hade viss kontakt när seklet var ungt.
User avatar
1Dave
Skandiummedlem
Posts: 4238
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: De man tappat kontakten med

Post by 1Dave »

Hade velat träffa två kompisar mer, men bor för långt ifrån nuförtiden.
/Dave
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5692
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: De man tappat kontakten med

Post by Koi »

Jag var på kurs typ 2015. En kille ringde upp mig förra året. Vi hade varit på samma kurs. Visste inte att han hade kvar mitt nummer.

Han var totalmanisk och berättade om sina fantastiska resor i Europa mm. Jag lyssnade artigt och tänkte påpeka att han nog bör söka hjälp för det där. Men han blev stressad innan jag hann säga nåt och slängde på luren.

Den kontakten minns jag.
User avatar
Santina
Tantalmedlem
Posts: 804
Joined: 18 Nov 2021, 23:32

Re: De man tappat kontakten med

Post by Santina »

Jag har inte direkt kontakt med nån varken nya eller gamla bekantskaper. Förutom familj och pojkvän. Det är tråkigt. En kompis från gymnasiet skrev för ett tag sen i samband med min födelsedag. Sa att jag ibland var i hennes trakter och att vi kanske kunde ses nåt, men fick inget direkt gensvar på det. Alla mina gamla vänner har familj och barn. Om jag haft det kanske vi kunde haft mer kontakt..?

Svårt att träffa nya vänner.
Post Reply