När var du inlagd?

Moderator: Moderator 1

Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: När var du inlagd?

Post by Klankedinken »

Sist jag var inlagd var 2019 på hösten.. Då var jag medicinfri och läkaren jag hade trodde att jag hade ADHD.. Pratade med honom och bad om zyprexa och ergenyl. Ergenylet hjälte dom mig dosera under de två veckor jag var där men jag blev bara tillskriven 5 mg zyprexa till sömen. Dom gjorde ett QB-test vilket är till för ADHD men jag fick god koncentration men att jag var lite hyperaktiv.

Grejen va att jag höjde min zyprexa dos när jag kom hem på insikten att "så här dåligt har jag fan aldrig haft det" och att jag föredrog att ha antipsykotika i mig i jämförelse med det helvette jag hade.. Sedan tog det tills januari då jag fick tid hos min ordinarie läkare och då berättade jag om min vanföreställningar och hon höjde min zyprexa dos i journalen och sen hade jag den i 6 månader..
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: När var du inlagd?

Post by Fantasio »

Min inläggning nu i somras var den första med mobiltelefon. Jag surfade in på Facebook kanske två gånger, resten av gångerna var på Viska. Men det var fasligt svårt att skriva rätt, blev en massa stavfel och att logga in kunde kräva massor av försök. Jag var inte avskuren från omvärlden, utan folk kunde ringa mig när som helst.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37091
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: När var du inlagd?

Post by Geta »

Ett framsteg!
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: När var du inlagd?

Post by Koi »

Nu. Igår.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18678
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: När var du inlagd?

Post by Krokus »

Krya på dig, Koi!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: När var du inlagd?

Post by Fantasio »

Jag har varit inlagd minst en gång i år. Vet att jag blev inlagd den 14:e juli, men minns inte när i augusti jag blev utskriven. Sedan tror jag att jag var inlagd december till januari i år. Vill minnas att jag "firade" både jul och nyår på avdelningen. Jag har tänkt att stanna ute i det fri så länge jag bara kan. Som fullmedicinerad, hur lång tid kan man hoppas på att ej bli inlagd?
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36842
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: När var du inlagd?

Post by memphis »

Var inlagd senast 2016. Trodde då på allvar att jag hade en mördare efter mig som dessutom avlyssnade mig hela tiden. Det var otroligt stressande. Så det var skönt att bli inlagd. Svårare för mördaren att komma åt mig där inne. Men jag var tvungen att gå ut och röka ( ja jag röker när jag mår sämre). Och i väntrummet satt en torped och väntade. Det var sånt hela tiden Blev utskriven utan att det blivit ett dugg bättre. Tog mig ett par år att bli frisk.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37091
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: När var du inlagd?

Post by Geta »

Maj 2005. På hösten köpte jag en ny bil på impuls. Helt sjukt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13232
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: När var du inlagd?

Post by amandara »

Maj 2011.
Luusje
Niobmedlem
Posts: 287
Joined: 24 Jul 2021, 22:50

Re: När var du inlagd?

Post by Luusje »

Jan 2014
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: När var du inlagd?

Post by Fantasio »

I början av min "karriär" inom psyk så var jag inlagde oftare än nu. Jag slarvade direkt med Zyprexa o blev inlåst fler ggr om året. Nu tar jag min medicin som jag ska, men har varit inlagd nyligen trots det. Ett år utan inläggning, om det drömmer jag.
User avatar
Swesanne
Talliummedlem
Posts: 5680
Joined: 18 Aug 2021, 19:19

Re: När var du inlagd?

Post by Swesanne »

Maj 2019, men hade inte tagit min medicin. Så det försöker jag inte med igen..
Post Reply