Zopiklon.

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12651
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Zopiklon.

Post by zoegas »

Där är ingen fart i dem. Jag hämta ut ett paket och jag börjar tro att det är nåt placeboskit jag fått? Det vore givetvis olagligt, men jag känner inget efter tagit en tablett.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Zopiklon.

Post by Zoidar »

zoegas wrote: 16 Jul 2023, 08:40 Där är ingen fart i dem. Jag hämta ut ett paket och jag börjar tro att det är nåt placeboskit jag fått? Det vore givetvis olagligt, men jag känner inget efter tagit en tablett.
Du har väl vant dig?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12651
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Zopiklon.

Post by zoegas »

Zoidar wrote: 16 Jul 2023, 08:44
zoegas wrote: 16 Jul 2023, 08:40 Där är ingen fart i dem. Jag hämta ut ett paket och jag börjar tro att det är nåt placeboskit jag fått? Det vore givetvis olagligt, men jag känner inget efter tagit en tablett.
Du har väl vant dig?
Nej, det var tre månader sen jag tog dem sist. Man blev liksom hög av dem. Nått skumt är det allt.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4295
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Zopiklon.

Post by yrväder »

Läs vad du skrev, motsägelsefullt eller vad
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12651
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Zopiklon.

Post by zoegas »

Jag får väl förtydliga mig. Zopiklon känner man av som ett rus. Men denna paket jag hämta ut nu har inget rus. Jag tog till och med tre, men inget hände.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Zopiklon.

Post by Richard »

Jag blir inte hög på dem. Har dragit i mig en hel karta, somnar oftast o sen kommer man inte ihåg nånting dagen efter. Dricker man alkohol blir det ännu värre...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12651
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Zopiklon.

Post by zoegas »

Jag äter dem på dagarna för att ha mindre ångest. Men detta måste vara sockerpiller.
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1683
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Zopiklon.

Post by Safir »

zoegas wrote: 16 Jul 2023, 08:40 Där är ingen fart i dem. Jag hämta ut ett paket och jag börjar tro att det är nåt placeboskit jag fått? Det vore givetvis olagligt, men jag känner inget efter tagit en tablett.
Är det zopiklon Pilum? De funkar inte på mig, måste ha Imovane, originalet.
Har sagt det till apotekspersonal och de verkade fått klagomål från andra också.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Zopiklon.

Post by Koi »

Zopiklon/Imovan däckar min kropp. Men hjärnan är vaken. Ligger i sängen och ser mig omkring i en död kropp som väger bly när man ska röra sig. Blir inte hög och inte trött/sömnig mentalt. Bara min kropp. Efter 4 timmar orkar jag röra på mig igen.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Zopiklon.

Post by Richard »

Blir helt speedad på en hel karta zopiklon (50 mg) plus 1 000 mg koffein o 200 mg synefrin. Efteråt när det uppiggande slutat verka så kommer en extrem trötthet (vanligen på kvällen, om man tagit det runt middagstid). Men man minns inte ett dugg vad man gjort dagen efter...

Sorry, ska inte tipsa om nått, men detta är nått jag märkt! Rekommenderas inte! För mycket koffein o synefrin kan påverka hjärtat!

Men min doktor sa ju att jag fick experimentera mig fram med doserna, så dom blir optimala? Förutom Lyrican, den får jag inte ta mer av. Men jag misstänker att han inte menade så där heller...? Men man mår jättebra o får saker gjorda!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Zopiklon.

Post by Zoidar »

Richard wrote: 22 Sep 2023, 14:30 Blir helt speedad på en hel karta zopiklon (50 mg) plus 1 000 mg koffein o 200 mg synefrin. Efteråt när det uppiggande slutat verka så kommer en extrem trötthet (vanligen på kvällen, om man tagit det runt middagstid). Men man minns inte ett dugg vad man gjort dagen efter...

Sorry, ska inte tipsa om nått, men detta är nått jag märkt! Rekommenderas inte! För mycket koffein o synefrin kan påverka hjärtat!

Men min doktor sa ju att jag fick experimentera mig fram med doserna, så dom blir optimala? Förutom Lyrican, den får jag inte ta mer av. Men jag misstänker att han inte menade så där heller...? Men man mår jättebra o får saker gjorda!
Tvivlar på att en karta Zopiklon är optimal dos. Nog inte det doktorn tänkte sig.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18579
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Zopiklon.

Post by Krokus »

1000mg koffein? Damn. Jag hade trillat av pinn.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply