Be om ny psykolog på mottagningen?

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Be om ny psykolog på mottagningen?

Post by Zoidar »

Richard wrote: 28 Aug 2023, 14:26
Det var ett brev, hem till hennes privata adress. Det är nog ingen fara eftersom jag var hemma hos henne en gång. Alltså så att det inte uppfattas som något hotfullt.
Ok! Tänkte mer att det kan ju vara därför hon inte svarat om det var ett brev. Jag skrev iof ett mail till en psykolog jag haft tidigare och det fick jag heller aldrig svar på. Nog lite känsligt att kommunicera med tidigare patienter.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Be om ny psykolog på mottagningen?

Post by Richard »

Zoidar wrote: 28 Aug 2023, 14:29
Richard wrote: 28 Aug 2023, 14:26
Det var ett brev, hem till hennes privata adress. Det är nog ingen fara eftersom jag var hemma hos henne en gång. Alltså så att det inte uppfattas som något hotfullt.
Ok! Tänkte mer att det kan ju vara därför hon inte svarat om det var ett brev. Jag skrev iof ett mail till en psykolog jag haft tidigare och det fick jag heller aldrig svar på. Nog lite känsligt att kommunicera med tidigare patienter.
Jo, jag tänkte också på det, att man kanske inte vill ha med sina tidigare patienter att göra, men jag gick hos henne 1997-2008 o ville så gärna berätta att jag blivit bättre. Samt att jag skämdes för mina hotfulla uttalanden.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Be om ny psykolog på mottagningen?

Post by Zoidar »

Det var ju bra du skrev, tycker jag.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6513
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Be om ny psykolog på mottagningen?

Post by Hercules723 »

Zoidar wrote: 28 Aug 2023, 11:40
Hercules723 wrote: 28 Aug 2023, 11:24 Är det en kvinna eller man?
En kvinna. Varför undrar du?
Jag var bara nyfiken, med tanke på att du inte trivdes med en man
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Be om ny psykolog på mottagningen?

Post by Zoidar »

Hercules723 wrote: Jag var bara nyfiken, med tanke på att du inte trivdes med en man
Jaha! Tror nog både man och kvinna funkar om personkemin är rätt.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Be om ny psykolog på mottagningen?

Post by Koi »

Jag har lättare att prata med en manlig psykolog. De håller inte på med massa ”oj” ”nämen!” ”Jahaaa” ”säger du det?”

Man får prata klart utan att bli avbruten hela tiden.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Be om ny psykolog på mottagningen?

Post by Zoidar »

Testat boka in mig igen till min psykolog på Mindler. Detta är sista gången. Avbokar hon igen ger jag upp Mindler.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4295
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Be om ny psykolog på mottagningen?

Post by yrväder »

Håller med koi har i och för sig aldrig gått hos psykolog men min case maneger är man och den förste manlige jag haft och han har utan tvekan varit den bäste. Det är lättare att prata med en man för de lägger inte lika mycket in i det de håller inte på att traggla känslor i all evinnerligthet det blir mer avslappnat samtal och sen tycker också att de är lite lättare än kvinnor inte så fallna till nämen sånt tjafs. enklare är de helt enkelt.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Be om ny psykolog på mottagningen?

Post by Zoidar »

Zoidar wrote: 13 Sep 2023, 14:38 Testat boka in mig igen till min psykolog på Mindler. Detta är sista gången. Avbokar hon igen ger jag upp Mindler.
Kunde inte bestämma mig så jag avbokade.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply