Nyhetsbrevet.

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Klangen

Re: Nyhetsbrevet.

Post by Klangen »

Ja, men i utlåtandet som gav mig berättigande till sjukersättning så står det att utifrån resultat på exekutiva tester så är det väldigt osannolikt att jag kommer stå till den öppna arbetsmarknadens förfogan.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12924
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Nyhetsbrevet.

Post by zoegas »

De överdriver på de utlåtandena. Annars går det inte igenom. På mitt skrev de att de försökt allt. De har inte försökt ett jävla dugg. Om man inte räknar med att leka med kritor på arbetsterapin och tjata på mig.
Klangen

Re: Nyhetsbrevet.

Post by Klangen »

Vad står det i dina papper då?
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12924
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Nyhetsbrevet.

Post by zoegas »

Jag har inte det kvar, det var över 10 år sedan. Det åkte i papperskorgen direkt.
Klangen

Re: Nyhetsbrevet.

Post by Klangen »

Du kan be dom skicka det igen.. ifall någon vill påminna dig om att du gör fel så kan du hänvisa till psykiatrin och säga att dom säger det är okej.
Klangen

Re: Nyhetsbrevet.

Post by Klangen »

Och att det är fel på det och att du inte vet vad du gör.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12924
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Nyhetsbrevet.

Post by zoegas »

Jag skiter fullständigt i dem. Jag har ett läkarmöte 10 minuter om året. Det räcker så. De kvaddar en.
Klangen

Re: Nyhetsbrevet.

Post by Klangen »

Jag tog smällen eftersom att det är svårt att leva som schizofren om man inte vet.. jag satt hemma med zyprexa tills jag vägde 125 kilo och då kände jag att det fick va nog.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12924
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Nyhetsbrevet.

Post by zoegas »

De som inte varit i kontakt med psykiatrin, är lyckligt ovetandes om att det är fel på dem.
Klangen

Re: Nyhetsbrevet.

Post by Klangen »

man kan tolka det som att psykiatrin försöker skydda människor i utsatt läge..
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12924
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Nyhetsbrevet.

Post by zoegas »

Ja. Schizofreni är inte att leka med. Man kan hamna på gatan utan hjälp. Men de är inga nyttiga människor. Min erfarenhet av det hela. Det är kanske annorlunda för dig/er?
Klangen

Re: Nyhetsbrevet.

Post by Klangen »

Om man är rädd för att bli utkastad från sitt hem så kan man antingen söka boende via LSS eller försöka utvecklas så att man har mer trygghet för att kunna bo kvar...

Jag har skadat min lägenhet men jag är öppen med det till min vaktmästare..
Post Reply