Hjärnblödning

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23254
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hjärnblödning

Post by Zoidar »

memphis wrote: 04 Aug 2023, 17:56 Är stroke och hjärnblödning samma sak?

Min faster överlevde inte hjärnblödningen. Hon var ute och cyklade och dog på plats och ställe.
Stroke kan vara både stopp i blodkärl i hjärnan eller brustet blodkärl i hjärnan, tror jag.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Hjärnblödning

Post by memphis »

Ok!

Huvudvärken är borta nu. Men benet har varit avdomnat av och till. Det är vänster ben som domnar från höften och hela vägen ner mot knät. Har sökt på 1177 men inte blivit klokare av det.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23254
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hjärnblödning

Post by Zoidar »

memphis wrote: 04 Aug 2023, 22:08 Ok!

Huvudvärken är borta nu. Men benet har varit avdomnat av och till. Det är vänster ben som domnar från höften och hela vägen ner mot knät. Har sökt på 1177 men inte blivit klokare av det.
Kan va kopplat till ryggen. Har du ryggproblem?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Hjärnblödning

Post by memphis »

Nej, jag har en stark och frisk rygg. Utom när jag sover i dåliga sängar.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Hjärnblödning

Post by Koi »

Ring 1177 istället.

Jag fick åka ambulans på Strokelarm när min arm domnade bort i flera timmar. Hade ingen känsel alls. Hade migrän kvällen innan. Hade ingen stroke utan en nerv i kläm.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Hjärnblödning

Post by Geta »

Zoidar wrote: 04 Aug 2023, 19:53
memphis wrote: 04 Aug 2023, 17:56 Är stroke och hjärnblödning samma sak?

Min faster överlevde inte hjärnblödningen. Hon var ute och cyklade och dog på plats och ställe.
Stroke kan vara både stopp i blodkärl i hjärnan eller brustet blodkärl i hjärnan, tror jag.
Det kan minst lika ofta vara en propp i hjärnan. Somnat ben kan bero på en nerv som utgår från ryggmärgen.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4297
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Hjärnblödning

Post by yrväder »

Jag vet med mig själv som t ex vissa saker man som att ligga i soffan och läsa i mobilen och handen som håller mobilen domnar förutom att det gör ont i armbåge och underarm jag tror att det är en upprepad rörelseställning som ger dig ont och domningar vad det sen är i armen som är överansträngt vet jag inte men kan kan jämföra det med att stå och arbeta vid ett löpande band monoton rörelse som man har gjort för många gånger och som gett förslitningar. Tror att det är nåt sånt, lägg märke till när domningen kommer vad är det du gör då domningen kommer, kommer det i samma rörelse eller är det olika skeende
Post Reply