Akutenheten

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jo då, jag ringde nyss akutenheten. Beklagade mig över ångest och talade om att jag inte tagit någon lugnande medicin mer än Lergigan. Tanken är ju att ta sig en fylla och alkohol och benso ska man ju undvika ta tillsammans. Fick naturligtvis rådet att ta min Stesolid och inte dricka. Sagt och gjort, den hjälpte faktiskt. Nu kan jag sitta vid datorn igen. Men är sugen på en liten fylla. Jag har ju en Stesolid på morgonen också, vet inte om jag tog den. Akutenheten är min livlina.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18448
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Akutenheten

Post by Krokus »

Varför blev du utsktriven? Du verkar ändå inte må bra.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Det är en och en halv månad sedan jag ringde AE. Fast då har jag ju hunnit med en inläggning också. Men varje dag jag står ut utan att ringa dem är en segerns dag. Det brukar bli rätt korta samtal. Bättre att ringa en kompis, men vi brukar inte prata sjukdom. Förutom en vän med samma diagnos som jag, vilken isolerar sig i hemmet. AE kan gott ta emot mina samtal, de har väl inte så mycket att göra om kvällar och nätter. Jag stör i kanske fem minuter.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8170
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Akutenheten

Post by Richard »

Det är inte farligt rent fysiskt att dricka o ta Stesolid (i måttliga mängder), men man kan snea o hitta på dumheter, men framför allt får man en sån minneslucka.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

En dag för en del år sedan vaknade jag fullt påklädd i sängen. Skorna var på. Hade ont i låret. Först fattade jag ingenting, men fick en minnesbild av att ha varit ute på natten och pulsat i snön. Jag hade halkat omkull och slagit i benet. Minns inte om det var alkohol med i bilden då.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Det går bra det här, att inte ringa och gråta ut. Akutenheten kan bara prata lugnande med mig, för någon inläggning fiskar jag inte efter. Men bara att byta några ord med en kunnig person får i alla fall mitt mående att förbättras. Men jag ska inte ringa, jag vill inte bli stämplad som någon som ropar varg.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13100
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Akutenheten

Post by amandara »

Funkar inte viska för dig?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

amandara wrote: 31 Jul 2022, 13:02 Funkar inte viska för dig?
Jo, men ibland vill jag prata med någon. Blev avsnäst sist jag ringde, det var en otrevlig karl som svarade. Men jag avslutade samtalet med att tacka för hjälpen, fast jag ingen fick.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

För ett par dagar sedan ringde jag ånyo AE. Jag hade mest ångest men även elaka röster. Hade ingen ro att sitta vid datorn och definitivt ingen ro att ligga på sängen. Det blev ett kort samtal, sedan gick jag ut och luftade mig. Att bara få utbyta några meningar med personal sänker ångesten för mig. Min kp har sagt att jag får ringa dem, hon har till och med rått mig att så göra.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Uj, uj, det går tungt. Både vill o inte vill ringa AE. Tänkte gå ned på gården och röka fimpen som blev kvar från i eftermiddags (den enda cigarett jag rökt idag), men avstod. Vill ju inte bli utlåst. Jag får spamma min egen blogg med texter. Ty att skriva är en lisa för själen, som ni vet.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18448
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Akutenheten

Post by Krokus »

Edit: tog Stesolid och är något lugnare nu.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Oron river och sliter i mitt bröst, Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vill både ringa och inte ringa AE. Jag skriver delar av denna text stående, jag har inte ro att sitta still i stolen. Ett kortare samtal med en kunnig kvinna i luren kan räcka för att vända skutan från farofyllda vatten. Observera att jag är berusad, är inne på min femte starköl, tror de ligger på 6,1 %. Vad göra?
Post Reply