Akutenheten

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

amandara
Osmiummedlem
Posts: 13216
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Akutenheten

Post by amandara »

Man får börja i små cirklar. Att förändra. Det där med att sätta ribban högt och istället när man inte når den bli passiviserad. All aktivitet är bättre än ingen. Vadsomhelst är bättre än inget. Du går till träffpunkt.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Akutenheten

Post by Klankedinken »

jag undrar om det sker per automatik. Lyssnar man på Fantasio låter det som det bara blir värre och värre och med tanke på vad man hört om hur människor kan gå ner sig så är det inte konstigt att man känner skepsis för om Fantasio kommer klara det här.. Det är tufft för vanliga människor att klara sig men det är som Amandara säger. Små droppar på vattnet ger ringar som förhoppningsvis stärker en.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13216
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Akutenheten

Post by amandara »

Jag tycker att Fantasio ska lägga in sig. Det kan bli en andningspaus och en nystart. Ibland behöver man bryta av vardagen.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Akutenheten

Post by Klankedinken »

amandara wrote: 30 Jan 2022, 18:12 Jag tycker att Fantasio ska lägga in sig. Det kan bli en andningspaus och en nystart. Ibland behöver man bryta av vardagen.
Jag tycker han behöver något som gör att han tar tag i det här..
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Min kontaktperson sa att hon tyckte det var bra att jag ringde henne eller AE. Så jättedåligt samvete tycker jag inte jag behöver ha över mina telefonsamtal. Jag tror jag kommer att bli inlagd snart, måste bara vara med och föra mina föräldrar till sista vilan. Tack för era ord.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Det har lugnat ned sig i huvud och kropp. Tror jag har Stesoliden att tacka för det. Jag kommer inte att sova på akutenheten i natt. Men vad bra att de finns om man börjar må dåligt när vanliga mottagningen (Spiran) inte har öppet.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag har min kp:s välsignelse att ringa AE, det har jag nog skrivit förut. Ett kortare samtal kan lugna ned mig så pass att jag inte behöver någon mer hjälp än mediciner. Har slutat att be om mer benso, inser att det är lönlöst. Fast ikväll ska jag nog inte ringa dem.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Det lutar åt att jag går upp till akutenheten imorgon eftermiddag eller tidig kväll. Då är mamma och pappa i jorden och det finns ingen anledning för mig att vara kvar ute i det kalla samhället. Jag behöver hjälp, svårare än så är det inte. Jag kanske blir hemskickad, men förhoppningsvis med lite extramediciner i så fall. Har sådan förbaskad R A S T L Ö S H E T ! ! !
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag skulle återkomma till AE om mina röster blir värre och värre har de blivit.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Hej då på ett tag. Vi ses om en månad!
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37059
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Akutenheten

Post by Geta »

Vill du bli inlagd? Du har väl mobilen med dig.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23351
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Akutenheten

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 02 Feb 2022, 17:58 Hej då på ett tag. Vi ses om en månad!
Har ni inte internet på avdelningen?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply