Akutenheten

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag har pratat med AE då jag upplever ökad rösthallucinos. Fick rådet att lyssna på radio som avledningsmanöver. Lyssnar på musik gör jag redan, men det hjälper inte särskilt mycket. Inte idag i alla fall.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Nu är jag uppe i varv igen. Tror det är rökstoppet som ligger bakom det. Känner för att ringa AE och prata lite. Men nej, det kommer jag inte att göra. Men jag skulle vilja bolla mina tankar med ett proffs på mående och proffs är de på AE. Det är dumt att störa dem, men vad ska jag göra?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag känner för att ringa och gråta ut, men kommer inte att göra det. Färdig för inläggning är jag ju inte, så det finns inget AE kan göra för mig mer än att lyssna på min litania. Det är inte bra att ringa dem för ofta, att missbruka tjänsten de tillhandahåller. Jag får ge fanken i att ringa dem.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag har inte varit på topp den senaste tiden, men har hållt mig ifrån att ringa AE. Jag tror nämligen att försämringen kan härledas till mitt rökstopp. Att jag går upp i varv och att hjärnan spinner loss. Än har jag inte ringt AE och kommer förhoppningsvis ej att göra så.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Häromdagen rensade jag bort listan över senast slagna och mottagna samtal. Där stod det "akutenheten". Jag måste ha ringt dem på fyllan. Har ett svagt minne av att jag ringde dem, men ingen svarade så jag la på. Hoppas det var så, så jag inte bluddrade om allt mellan himmel och jord. Förutom det samtalet var det ett tag sedan jag ringde dem. Nu måste jag sluta okynnesringa bara för lite ångest och oro.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8185
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Akutenheten

Post by Richard »

När jag drack alkohol ringde jag alltid runt till folk...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12595
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Akutenheten

Post by zoegas »

Richard wrote: 21 May 2022, 06:59 När jag drack alkohol ringde jag alltid runt till folk...
Man blir lite klängig av sprit :shock:
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

zoegas wrote: 21 May 2022, 16:07
Richard wrote: 21 May 2022, 06:59 När jag drack alkohol ringde jag alltid runt till folk...
Man blir lite klängig av sprit :shock:
He, he... Det känner jag igen. Det är lätt att göra bort sig när man druckit en del.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

En person ringde AE i natt då denne ej kom till ro, hade röster i huvudet, bland annat en demon som utgav sig för att vara personens mamma. Denne fick frågan vad personen i fråga skulle kunna ha för strategi att motstå rösterna. Personen svarade då promenader, men blev avrådd från att gå ut mitt i natten. Istället lyssnade personen på nattradion och det funkade skapligt mot oväsendet i huvudet.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12595
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Akutenheten

Post by zoegas »

Tack gode Gud att mina röster har försvunnit. Det händer några ord på ett år ungefär. Vilket gissel det är. Tortyr.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Visst är det jobbigt, zoegas. Själv har jag tinnitus som plågar mig, men när rösterna kommer hugger det till i magtrakten.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12595
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Akutenheten

Post by zoegas »

När man psykar iväg och tror det är telepati och monster osv, ouf med stryk man får. Det är en lucka i allmänhetens kunskap. Det är hemskt.
Post Reply