Akutenheten

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Då ringde jag AE igår. Måste ransonera mina samtal dit. Personalen säger ofta att de känner igen mig. Man vill ju inte framstå som en kontaktsökande särling. Men vad ska jag göra när ångesten sliter i min kropp?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Min dag har varit ångestfri, så jag har inte ringt AE alls. Vid kraftig ångest har jag rösthallucinos, de håller ihop som ler och långhalm. Vården brukar fråga mig vad jag hör och jag svarar efter bästa förmåga. Så skönt att vara ångestfri och röstfri.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Fantasio wrote: 08 Nov 2022, 02:16 Min dag har varit ångestfri, så jag har inte ringt AE alls. Vid kraftig ångest har jag rösthallucinos, de håller ihop som ler och långhalm. Vården brukar fråga mig vad jag hör och jag svarar efter bästa förmåga. Så skönt att vara ångestfri och röstfri.
Det var då och nu är nu. Upplever kraftig oro. Men vill inte ringa AE, för de kan inget göra för mig, bara lägga in mig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag var öronbarn och hade sjutton öroninflammationer. Mamma tog mig till privatläkare, det kan inte ha varit billigt. Det värkte hål på trumhinnan flera gånger och har sedan dess svår tinnitus. Jag ligger helst på höger sida i sängen, med mitt sämre öra tryckt mot kudden. Det har på något vis satt sig på hörseln. Jag vill inte bli dövblind, jag måste komma ned i varv. Jag vill ringa AE och lätta mitt hjärta, mitt tyngda hjärta. Men det är de inte till för. Jag vet, men...
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Den siste september blev jag utskriven från psyket. Jag tror inte att jag ringt AE en enda gång sedan dess. Hade vissa planer på att ringa dem ikväll, men tror jag avstår. De kan väl inte svara mig om det är min medicin som ligger bakom ryggontet. Nej, de ska få vara ifred ikväll också, det är det bästa för alla parter.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag känner mig sorgsen, ledsen. Saken är den att jag lyssnar på en Cornelis-box jag tog hem från mamma och pappas dödsbo. Nu tänker jag på dem och undrar hur de har det. Speciellt jobbigt då det bara är lite drygt ett år sedan de gick bort. Men vad ska AE göra åt det? Inget.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12609
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Akutenheten

Post by zoegas »

Fantasio wrote: 21 Dec 2022, 22:57 Jag känner mig sorgsen, ledsen. Saken är den att jag lyssnar på en Cornelis-box jag tog hem från mamma och pappas dödsbo. Nu tänker jag på dem och undrar hur de har det. Speciellt jobbigt då det bara är lite drygt ett år sedan de gick bort. Men vad ska AE göra åt det? Inget.
Tröst.

Vi ska alla gå den vägen, jag är rätt smart och misstänker att döden inte är slutet. Gud har en plan.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag antar att jag inte ringt AE sedan tidig september och det är lite av en rekordsvit för mig. Visst kan det vara läkande att få prata med någon, men jag vill inte bli ansedd som gubben som ropar varg hela tiden.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Jag har precis pratat med AE. Det var ett fruktlöst försök att få hjälp, så jag bad om ursäkt att jag ringde o lade på luren. Jag har för faen åkt på corona och är döende. Ungefär som en ond organisation heter i min egna värld: Omnicron.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18546
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Akutenheten

Post by Krokus »

Krya på dig! Har du någon som kan handla mat åt dig medan du är sjuk?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Tack! Min syster kan handla åt mig om helgerna. Bävar inför torsdagen då jag ska gå till mottagningen för min injektion.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Akutenheten

Post by Fantasio »

Är det en dum idé att ringa AE? Har lite ökade röster och diffus paranoia. Vill inte bli inlagd, men vill bli lyssnad på när jag mår så här.
Post Reply