Getas laptop

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Admin1

Re: Getas laptop

Post by Admin1 »

Spara din gamla. Låt din systerson titta på den för jag tror att det skall gå att få igång den.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36992
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Getas laptop

Post by Geta »

Min systerson är ingen datanörd men min systerdotters man är det. Deras 4,5 årige son har fått börja med dataspel.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Admin1

Re: Getas laptop

Post by Admin1 »

Lämna din gamla laptop till din syster, så hon kan lämna den vidare. Be om ominstallation av Windows 10 också.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4298
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Getas laptop

Post by yrväder »

Toppen att du unnar dig en ny dator nu när du har fått lite rostiga ögon på ålderns höst. Bra tidsfördriv.
Admin1

Re: Getas laptop

Post by Admin1 »

En dator idag är nödvändig för information, bankärenden och vårdkontakter.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36992
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Getas laptop

Post by Geta »

Nu är en ny dator installerad. Två killar kom hem till mig. Det var lite krångligt men det gick. Tror att jag måste skaffa dataglasögon.
Thomson heter datorn.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12682
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Getas laptop

Post by zoegas »

Geta wrote: 08 Aug 2023, 14:23 Nu är en ny dator installerad. Två killar kom hem till mig. Det var lite krångligt men det gick. Tror att jag måste skaffa dataglasögon.
Thomson heter datorn.
Men.. Thomson? Aldrig hört talas om. Länka nån länk, 30 dagars öppet köp.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Getas laptop

Post by Koi »

Geta wrote: 08 Aug 2023, 14:23 Nu är en ny dator installerad. Två killar kom hem till mig. Det var lite krångligt men det gick. Tror att jag måste skaffa dataglasögon.
Thomson heter datorn.
Terminalglasögon. De är anpassade för det avståndet som är till skärmen. Fått det betalt av jobbet tidigare.

Det går att ändra storleken på text och ikoner på nåt sätt. Min son gjorde allt pyttelitet på min skärm. Kan fråga honom hur man gör om du vill. Vet inte hur krångligt det är.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23293
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Getas laptop

Post by Zoidar »

Geta wrote: 08 Aug 2023, 14:23 Nu är en ny dator installerad. Två killar kom hem till mig. Det var lite krångligt men det gick. Tror att jag måste skaffa dataglasögon.
Thomson heter datorn.
Thomson? Är han trevlig? Blir det äktenskap?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Admin1

Re: Getas laptop

Post by Admin1 »

Det går att förstora texten i Windows 11 för de med svag syn:
Om textstorleken känns för liten när du navigerar i Windows kan du göra texten större. Detta påverkar till exempel namnlister, menyer och ikontexter.
https://support.microsoft.com/sv-se/win ... Windows_11
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36992
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Getas laptop

Post by Geta »

Ja, jag kom på att jag kan zooma till större text. Det har jag gjort tidigare. Man blir lite vimsig. Behöver inte skaffa datorglasögon.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Getas laptop

Post by Koi »

Geta wrote: 08 Aug 2023, 19:57 Ja, jag kom på att jag kan zooma till större text. Det har jag gjort tidigare. Man blir lite vimsig. Behöver inte skaffa datorglasögon.
Vad bra. Sparade några hundralappar på det.
Post Reply