Porr

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12827
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Porr

Post by Jocke »

Krokus wrote: 18 Aug 2023, 13:44 Jocke,

Varför är du så engagerad i denna tråd? Är porr viktigt?
Zoidar wrote: 18 Aug 2023, 13:59 Tror Jocke är intresserad av varför porr har så stark påverkan på samhället. Så jag förstått honom.
Du Krokus! Jag är engagerad i detta för att det är flera här på viska som blivit sexuellt utnyttjade, jag har en annan anledning också som jag inte vill förtälja i den här tråden eller överhuvudtaget, men kan väl allmänt säga att det handlar om sexuell identitet men inte könsmässigt.

Och det Zoidar säger stämmer det också!Sexualiteten påverkar åtminstone mig kraftigt, kanske från modevärlden? Men jag vet att att främst sexualiteten började utvecklas redan på 1920-30 talet. Främst i Paris, så detta har en historisk innebörd också.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37305
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Porr

Post by memphis »

Mitt första möte med porr var bedrövligt. Jag och en kompis hittade en hög med porrtidningar bakom skolsköterskans byggnad. Jag blev helt förfärad över vad vuxna människor gjorde! Hade ingen aning innan :lol:
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18864
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Porr

Post by Krokus »

Haha oj! I skolan av alla ställen.

Jag minns när jag var typ 12 och det helt plötsligt poppade upp 100 fönster med porr på datorskärmen. Jag visste inte vad jag skulle göra så jag drog ur sladden. :lol:
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37480
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Porr

Post by Geta »

Mitt första möte med porr var som 10-åring. Sopbilen hade tappat porrtidningar i ett dike. Min kompis tog med dom hem och gömde i en garderob. Hennes mamma hittade dom men kompisen skyllde på systerns pojkvän.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23785
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Porr

Post by Zoidar »

Vi hittade en porrtidning i en koja i skogen. Jag, min bror och hans kompis tog hem den och blev påkomna av mamma. Då skulle vi bränna den, vilket vi gjorde på en äppelodling. Konstigt valt ställe, men ändå. Jag var för liten för att förstå vad sex var. Jag tyckte bara det var något konstigt och mamma hade ju sagt att porr var sjukt (vilket fick mig att tro att all sex var sjukt). På vägen hem träffade vi en man som frågade oss om vi sett några ungdomar som gjort upp en eld på äppelodlingen. Det gjorde vi naturligtvis inte. Han visste ju såklart att det var vi.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12827
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Porr

Post by Jocke »

Ja, jag vet ju att det är skillnad på porr och sex! Vad jag menar är att hela vårt samhälle är influerad av sexualitet, med första syfte att fixa barn. Men mitt första kontakt med porr var tidningar som jag hittade någonstans, men jag förstod att det hade med ståndet att göra, men visste ändå inte vad sex gick ut på. Jag och en tjej-kompis lekte doktor - patient!

Jag gick stenhårt in på rollen som doktor och ville se smuttan, men såg bara lite, sedan ville hon se min snopp, jag sade nej var bara ca sex år då. Jag var ju doktor hela tiden tänkte jag. Men jag tror hon tog illa vid sig. Det var min första kontakt men låt barn få leka tänker jag nu.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37480
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Porr

Post by Geta »

Men ett barn har också rätt att säga nej till ett annat barn, om det blir för intimt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12827
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Porr

Post by Jocke »

Jo, men hon förväntade sig att hon skulle bli något annat sköterska kanske? Men det var svårt att släppa den ideal som läkarrollen hade då, men det förstod hon nog inte. Som sagt, sex kan kontrolleras av andra. Men det var inte fråga om sex i det här fallet. Jag rörde inte vid den vad jag minns.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37480
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Porr

Post by Geta »

Föräldrar försöker lära sina barn att säga nej.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12827
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Porr

Post by Jocke »

Kanske bättre att lära sig säga ja istället vid viktiga tillfällen.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18864
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Porr

Post by Krokus »

"Stopp! Min kropp!", är bra att barn får lära sig. De ska inte behöva krama släktingar om de inte vill.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12827
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Porr

Post by Jocke »

Visst båda ska vilja! Men frågan är hur barn ska lära sig kärlek eller ömhet kanske?
Post Reply