Voxra?

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Voxra?

Post by Richard »

Jag fick en massa Voxra av en en vän.

Är det någon som testat eller har de? De är antidepressiva som går på dopaminet. Jag tänkte testa de ett par veckor. Det är samma ämne som i Zyban, alltså ett sluta röka-medel. Vad tycker ni om dem?
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18579
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Voxra?

Post by Krokus »

Jag hade Voxra för många år sedan. För mig var inte effekten tillräcklig, om jag minns rätt.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23230
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Voxra?

Post by Zoidar »

Voxra, är det bra om det går på dopaminet? Kan det inte framkalla psykoser?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Voxra?

Post by Koi »

Fick högt blodtryck
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4295
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Voxra?

Post by yrväder »

Du ska inte pröva Voxra på eget bevåg utan läkarens godkännande. Vill du pröva kontakta din läkare först.

Jag tar 150 mg Voxra sen slutet på dec januari kanske minns inte. Första månaden var kämpig men när barriären väl bröts har den hjälpt mig enormt mycket och min läkare säger att kombinationen Venlafaxin och Voxra är väldigt lyckad vid depression. För mig är Voxra en välsignelse vill aldrig vara utan den tar den till sista andetaget.
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3483
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Voxra?

Post by 1Dave »

Stod på Voxra ett tag tillsammans med Invega injektioner. Lyfte rätt bra vill jag minnas. Men mår ännu bättre nu på Abilify injektioner.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Voxra?

Post by Richard »

Jag slutar med den direkt nu, de två senaste dagarna har det känts aningar på en tillbakakommen depression.

Det kan vara insättningssymptom. Kanske den börjar verka först efter några veckor, men jag kan inte riskera nått. Dessutom har jag redan Venlafaxin.

Tänkte att det kanske kunde hjälpa eftersom den går på dopamin, då Venlafaxin går på serotonin o noradrenalin.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4295
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Voxra?

Post by yrväder »

Sätt ut dem du din läkare har inte ordinerat dem ändå.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23230
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Voxra?

Post by Zoidar »

Richard wrote: 17 Aug 2023, 12:47 Jag slutar med den direkt nu, de två senaste dagarna har det känts aningar på en tillbakakommen depression.

Det kan vara insättningssymptom. Kanske den börjar verka först efter några veckor, men jag kan inte riskera nått. Dessutom har jag redan Venlafaxin.

Tänkte att det kanske kunde hjälpa eftersom den går på dopamin, då Venlafaxin går på serotonin o noradrenalin.
Tror nog också lite som Yrväder, att det nog är bäst att gå via läkare.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8164
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Voxra?

Post by wasp »

Nej! Inte Voxra! Har Risperidon + Sertralin. Funkar bra för mig!
Post Reply