Vad är dagens positiva händelse?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12638
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad är dagens positiva händelse?

Post by zoegas »

Vilket väder! Tjejerna går omkring slampiga och jag bara Glor. Jag är pervo, vad ska du göra åt saken? :shock:
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36908
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad är dagens positiva händelse?

Post by Geta »

mrsearlgray wrote: 10 Aug 2022, 14:13 fick världens deal på telefon! en iPhone 13 med obegränsad surf för 375kr i månaden :D det var kampanj och eftersom mamma redan var kund så fick vi 100kr extra i rabatt varje månad :D
Hur lång tid tar det innan telefonen är betald?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10535
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Vad är dagens positiva händelse?

Post by mrsearlgray »

Geta wrote: 10 Aug 2022, 14:35
mrsearlgray wrote: 10 Aug 2022, 14:13 fick världens deal på telefon! en iPhone 13 med obegränsad surf för 375kr i månaden :D det var kampanj och eftersom mamma redan var kund så fick vi 100kr extra i rabatt varje månad :D
Hur lång tid tar det innan telefonen är betald?
24 månader :)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36643
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad är dagens positiva händelse?

Post by memphis »

Jag har varit I väg på injektionen och den gjorde inte så ont idag.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13166
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad är dagens positiva händelse?

Post by amandara »

Trots att det var jobbigt stökigt och bökigt är ändå badet med kidsen och Loppan dagens positiva. Det är alltid positivt när något utöver det vanliga händer, som inte kostar alltför mycket energi. Dagen började lite mörkmosigt men utvecklade sig väl. Jag är nöjd.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58202
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad är dagens positiva händelse?

Post by Nissegossen »

Att jag äntligen får rå om mig själv, var ute, fick fotvård och när jag kom hem, hade jag plötsligt blivit kattvakt. Har sett till katten att den fått mat och nytt vatten, tittade till kattlådan också men där var inte mycket att göra. Skyfflade det gjorda längre in då jag inte såg något att ta det u. Om jag blir tvungen att se till katten igen tar jag med mig en egen kasse. Har inte ens fått mat i mig. Men det ordnar sig.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8191
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Vad är dagens positiva händelse?

Post by Richard »

Jag fick reda på att min framtid är säkrad! Ska ev. flytta till bostadsrätt.

En gammal onkel i Tyskland testamenterade hälften till min pappa, eftersom min farfar (bror till onkeln) hjälpte till att bygga hans hus, o han fick aldrig några egna barn.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10535
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Vad är dagens positiva händelse?

Post by mrsearlgray »

Richard wrote: 12 Aug 2022, 10:22 Jag fick reda på att min framtid är säkrad! Ska ev. flytta till bostadsrätt.

En gammal onkel i Tyskland testamenterade hälften till min pappa, eftersom min farfar (bror till onkeln) hjälpte till att bygga hans hus, o han fick aldrig några egna barn.
vad roligt! :)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36908
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad är dagens positiva händelse?

Post by Geta »

Richard,

Då kan du få ett fungerande kylskåp. Om du inte gör några farliga
experiment behöver du inte få bostadsrättsföreningen på dig.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12638
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad är dagens positiva händelse?

Post by zoegas »

Richard wrote: 12 Aug 2022, 10:22 Jag fick reda på att min framtid är säkrad! Ska ev. flytta till bostadsrätt.

En gammal onkel i Tyskland testamenterade hälften till min pappa, eftersom min farfar (bror till onkeln) hjälpte till att bygga hans hus, o han fick aldrig några egna barn.
Hur mycket handlar det om? Lotto vinst?
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8191
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Vad är dagens positiva händelse?

Post by Richard »

Jo, men jag ska inte flytta ännu, men kanske börja hålla utkik efter någon. Jag trivs ändå här där jag bor nu.

Men mitt kylskåp funkar lite grann nu, det går att ha t.ex. mjölk utan att det fryser till is.

Men experiment är det slut med (lite lagliga saker pysslar jag med, som att mixa mediciner o sånt). Men inga radioaktiva ämnen eller giftiga grejer som klassas som kemvapen.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8191
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Vad är dagens positiva händelse?

Post by Richard »

zoegas wrote: 12 Aug 2022, 10:39
Richard wrote: 12 Aug 2022, 10:22 Jag fick reda på att min framtid är säkrad! Ska ev. flytta till bostadsrätt.

En gammal onkel i Tyskland testamenterade hälften till min pappa, eftersom min farfar (bror till onkeln) hjälpte till att bygga hans hus, o han fick aldrig några egna barn.
Hur mycket handlar det om? Lotto vinst?
Huset var värt 6 miljoner, o pappa fick hälften, sen vet jag inte hur mycket det var i besparingar.

Han skulle hjälpa min mamma med att lösa hennes lån också, det var snällt, dom är ändå skilda.

Jäkla tur att han skilde sig med frun han hade tidigare! Hon ska inte ha nånting.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply