Litteraturprogrammet Babel (SVT)

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36931
Joined: 10 May 2021, 16:52

Litteraturprogrammet Babel (SVT)

Post by Geta »

Igår var författaren Mikael Niemi från Tornedalen gäst. Han berättade om sin bror som nu är död att han hade psykoser med röster och syner. Mikael anser att hans författarskap beror på att han har samma läggning med anstrykning till det övernaturliga.
Sedan medverkade författaren Hassen Khemiri. Han anser att skriva är som en kontrollerad psykos. Det tror jag också.

https://www.svtplay.se/video/Kxpz13A/ba ... id=Kxpz13A
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13192
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Litteraturprogrammet Babel (SVT)

Post by amandara »

Det tror inte jag att det är. Det finns folk som har livlig fantasi, och kan sätta sig in hur det kan vara, hur andra tänker, resonerar och känner.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4295
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Litteraturprogrammet Babel (SVT)

Post by yrväder »

Har ingenting med fantasi att göra eftersom den delen måste vara avskiljd. Intiution handlar det om i kombination med en del människokännedom du känner dig in i personen. Och det är inget som helst övernaturligt med det svammel och flum står du för .
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36931
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Litteraturprogrammet Babel (SVT)

Post by Geta »

Man kan aldrig veta sa en psykiater till mig om det övernaturliga.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply