Har bokat för blodprov privat

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Har bokat för blodprov privat

Post by Zoidar »

Har bokat blodprov privat på: https://www.testmottagningen.se/

Tycker det känns bra själv hålla i tyglarna. Dock kostade det 280kr. 12 hälsomarkörer, bl.a. HB och EVF vilket har att göra med tjockleken på blodet. Är det för tjockt är risken större att få proppar. Ville ha ett prov taget veckorna efter Nebidoinjektion. Vården tar blodprov strax innan injektion.

Image
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Har bokat för blodprov privat

Post by Zoidar »

Evf 0,51. Något högt. (Bör ej vara över 0,50)

Sägs att grapefrukt kan sänka evf.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Har bokat för blodprov privat

Post by Zoidar »

Ångrar jag inte tog testonivå också. Det var en miss från min sida. Ska man ta ett nytt blodprov får man utöver själva provet betala en provtagningsavgift på 119kr. Det hade jag sluppit om jag tagit det tillsammans med min blodanalys.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Har bokat för blodprov privat

Post by Zoidar »

Image

Hade missat läkarens svar.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply