Enklast möjliga

Recept på bra, lättlagad och billig mat.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17637
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Enklast möjliga

Post by Fantasio »

Jag såg en deckare på TV som yngling och där fanns en man som grillade korven som du gjorde, Richard.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22309
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Enklast möjliga

Post by Zoidar »

Lägg fryst lax och frysta grönsaker i en form och häll på lite olja. Sätt micron på 10-15 min och in med formen. Glöm inte salt och peppar.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17637
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Enklast möjliga

Post by Fantasio »

Jag grunnar på att köpa korv och steka. Äta det i korvbröd och ha bostongurka, ketchup och rostad lök på. Skppar senapen, det blir lite mycket att ha det också. Det är väl tio korvar i ett paket. Det får räcka till två måltider. Billigt och gott.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35991
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Enklast möjliga

Post by Geta »

Unna dig lite senap också!
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17637
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Enklast möjliga

Post by Fantasio »

Man skulle kunna steka färska champinjoner, det dem längs med så man lägger alla med den rundade sidan nedåt o vänder efter kanske fem minuters stektid. Blandar ut svampen i kokad pasta och äter direkt ur kastrullen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17637
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Enklast möjliga

Post by Fantasio »

Någon gång snart ska jag köpa Soldatens ärtsoppa. bara att spä ut med lite vatten och värma på. Då kan det vara gott med pain riche till det, gärna med stark ost på, vilket jag kanske köper imorgon.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17637
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Enklast möjliga

Post by Fantasio »

Vet inte i vilken tråd jag ska lägga detta inlägg i. Saken är den att jag tänkt att köpa ris. Både vanligt och jasminris. Men hittade bara en blandning av jasmin- och basmatiris. Och på alla (?) så var det så kallade boil-in-bag. Ska man inte ens kunna köpa sig lite ris utan konstigheter nuförtiden?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22309
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Enklast möjliga

Post by Zoidar »

Steka kokt pasta med ägg är väl ganska enkelt. Åt tomater till det.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Enklast möjliga

Post by Krokus »

Fantasio,

Du kan säkert hitta ris utan påse (håller med om att boil in bag är ett dumt påhitt) på större butiker (t ex Stora Coop eller ICA Maxi), eller i thailändska eller arabiska butiker.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12255
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Enklast möjliga

Post by zoegas »

Jag har både rött, svart och vitt ris i skafferiet. De är väldigt lika i smak och textur. Där är mer fiber och nyttigheter i de färgade rissorterna.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12255
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Enklast möjliga

Post by zoegas »

Geta wrote: 12 Aug 2022, 11:41 Unna dig lite senap också!
Ketchup är för barn, växt ifrån det. Ju äldre man blir, ju starkare senap ska man ha på sin korv.
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9093
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Enklast möjliga

Post by Miika »

Hittat ett recept jag vill testa, morotsfritters med fetaostkräm
Post Reply