Jourmottagning?

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
HejHeej
Niobmedlem
Posts: 206
Joined: 01 Nov 2023, 12:12

Jourmottagning?

Post by HejHeej »

Vad är det för "jour?mottagning"
Som inte har någon läkartid att ge på över 1 vecka?
Hänt upprepande ggr! Numer ger dom inte ens förslag på 1:a lediga tid inom några dagar, dom brukade?) senast nu fick jag ändå en tid, men det var för att jag var "lite jobbig" ställde dom mot väggen, ställde extra många frågor.

Vad betyder namnet Jour egentligen?
Dom sa 1 ggn jag inte var välkommen igen utan remiss efter jag avbokat 1 tid en gång.?

Hur kan dom då säga till och med/även I samma veva kort efter att: Jo du får komma förbi utan att ha ringt först - fått en läkartid, men vi kan inte garantera att det Finns någon ledig läkartid på jouren? Vad menar dom? Tycker dom kortar ner det onödigt, för att slippa svara?

"Jo.. ok att bara komma förbi, även att det inte helt enligt våra regler." Eh öuhm, det är vård vi pratar om, då ska dom väl inte ändra regler hursomhelst.

Var inte längesen mellan detta jag ändå fick höra att en kvinna behövde vända inte fick komma in; du måste ringa först!

Jag förstår såklart! Ingen ledig tid på direkten" snabbare, men inte ens inom timmar? Ens en halv dag om man orka sitta där för det fortfarande är akut?

Hello? Jour?
Verkligen en jour?
Står det är en Jourmottagning
Akutpsykiatrisk öppenvårdsresurs

Öppenvård? Dom kommer väl undan för sista namnet I slutet, öppenvårdsresurs? Jag vet inte.

Dom säger man har problem tala sammanhängande, när dom har mer problem, oftare ger olika svar.
Att fler möjligheter öppnas om man ställer dom mot väggen, så ska det verkligen inte behöva vara. Vård??

Jaha?" Han/hon svara dig dethär?
Det får du ta med dom? När det gäller t.o.m allmäna saker!
Du, vi jobbar olika" eh öuhm, jag finner inte det ordvalet det rätta om man ska jobba inom vård, med människor.
Då ska man väl jobba för samma sak, det bästa, inte att olika svar kommer dagligen på samma allmänna frågor.

Skrev längre än jag tänkte nu.
Blev nog mer osamhängande kanske. :D
"Vad gör det om 100 år") Kanske mycket ändå.
"Ensam kan vara stark, Tillsammans är starkare"

"Dom som förstår
Dom förstår"
-and stop say Ok all the time! Ok!?
-Ok. :)

Nothing means anything, unless you're here
HejHeej
Niobmedlem
Posts: 206
Joined: 01 Nov 2023, 12:12

Re: Jourmottagning?

Post by HejHeej »

Hur vinst för samhället skicka patienter längre bort till annan jour? Eh öuhm. Båda heter akut psykiatrisk Jour. Vad jag vet, är väl ändå den ena som är det mer. På riktigt. Uhm, hur vinst skicka patienter längre bort för att sen skicka tillbaks dom till 1:a stället?

För att hoppas slippa stödja dom?
-and stop say Ok all the time! Ok!?
-Ok. :)

Nothing means anything, unless you're here
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1770
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Jourmottagning?

Post by Inwatto »

Låter som om du HejHeej håller på och bli en rättshaverist. Det är jobbigt att vara.

Förr kunde man klaga till Socialstyrelsen direkt. Det gjorde jag. Fick gehör en gång, de andra 2 gångerna ej.

Socialstyrelsen har stängt den möjligheten nu. Nu ska man klaga till närmsta chef på avdelningen. Eller anmäla till IVO om det gäller något som varit fara för liv. Vet inte om det finns någon klagomur längre. Den är väl också stängd.

Man får inse att psykiatrin bara skyddar samhället i stort och bara i mån av tid kan hjälpa personer som är psykiskt sjuka. De är inte som föräldrar som tar ansvar och försöker hjälpa. Ja, det finns undantag men de råkar man sällan på när man mår som sämst.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12651
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Jourmottagning?

Post by zoegas »

En läkare har tusen patienter. Man får tänka på det.
HejHeej
Niobmedlem
Posts: 206
Joined: 01 Nov 2023, 12:12

Re: Jourmottagning?

Post by HejHeej »

zoegas wrote: 02 Nov 2023, 04:04 En läkare har tusen patienter. Man får tänka på det.
Inte konstigt det inte funkar.
-and stop say Ok all the time! Ok!?
-Ok. :)

Nothing means anything, unless you're here
HejHeej
Niobmedlem
Posts: 206
Joined: 01 Nov 2023, 12:12

Re: Jourmottagning?

Post by HejHeej »

Inwatto wrote: 01 Nov 2023, 21:59 Låter som om du HejHeej håller på och bli en rättshaverist. Det är jobbigt att vara.

Förr kunde man klaga till Socialstyrelsen direkt. Det gjorde jag. Fick gehör en gång, de andra 2 gångerna ej.

Socialstyrelsen har stängt den möjligheten nu. Nu ska man klaga till närmsta chef på avdelningen. Eller anmäla till IVO om det gäller något som varit fara för liv. Vet inte om det finns någon klagomur längre. Den är väl också stängd.

Man får inse att psykiatrin bara skyddar samhället i stort och bara i mån av tid kan hjälpa personer som är psykiskt sjuka. De är inte som föräldrar som tar ansvar och försöker hjälpa. Ja, det finns undantag men de råkar man sällan på när man mår som sämst.
Du klaga till socialstyrelsen för att nå andra gjort ett bra jobb?
-and stop say Ok all the time! Ok!?
-Ok. :)

Nothing means anything, unless you're here
HejHeej
Niobmedlem
Posts: 206
Joined: 01 Nov 2023, 12:12

Re: Jourmottagning?

Post by HejHeej »

Jag har aldrig sett 1000st patienter stå vänta vänta på en läkare.
-and stop say Ok all the time! Ok!?
-Ok. :)

Nothing means anything, unless you're here
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Jourmottagning?

Post by Geta »

Du låter som en jobbig patient. Rättshaverister skriver långa inlagor. Det gör det inte bättre. Psykiatrin tröttnar på dem.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
HejHeej
Niobmedlem
Posts: 206
Joined: 01 Nov 2023, 12:12

Re: Jourmottagning?

Post by HejHeej »

Precis, låter.. vi ska inte bestämma oss saker om varann.
Jag står på rätt sida vilka jag vill hjälpa.
Inte översittare på vården.
-and stop say Ok all the time! Ok!?
-Ok. :)

Nothing means anything, unless you're here
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12651
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Jourmottagning?

Post by zoegas »

Man får stå på sig, när det gäller dem. Men det är inte det lättaste med den energi man har.
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1770
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Jourmottagning?

Post by Inwatto »

HejHeej wrote: 02 Nov 2023, 04:18
Inwatto wrote: 01 Nov 2023, 21:59 ...
Förr kunde man klaga till Socialstyrelsen direkt. Det gjorde jag. Fick gehör en gång, de andra 2 gångerna ej.
...
Du klaga till socialstyrelsen för att nå andra gjort ett bra jobb?
Que? Självfallet hade de inte gjort ett bra jobb. Jag hade begärt en journalutskrift och fick en totalt oläslig av överläkaren. Det höll Socialstyrelsen med mig om att så skulle det inte se ut.

Men, på den tiden var jag grymt besviken på psykiatrin och vevade med armarna ungefär som du gör nu. Det blir så att man får skador av vården när den inte fungerar. Då gör vården vad de kan för att inte skada en sådan patient mer = ghostar den så gott de kan. Kön på patienter är osynlig. De är hemma de flesta. Nästan ingen frisk bryr sig om att de sjuka inte får adekvat vård. Försök ta ordinerade mediciner och acceptera systemet som det är. Det har jag gjort.
HejHeej
Niobmedlem
Posts: 206
Joined: 01 Nov 2023, 12:12

Re: Jourmottagning?

Post by HejHeej »

Que? Que?
Därför ni frågesätter någon annan? Som gör.
Var ni där bredvid??
-and stop say Ok all the time! Ok!?
-Ok. :)

Nothing means anything, unless you're here
Post Reply