Hetsäta

Självmordsförsök passar här också.

Moderator: Moderator 1

Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Hetsäta

Post by Klankedinken »

jag behöver inte bry mig om vad jag äter.. rent teoretiskt så tror jag kroppen justerar det av sig själv.

Om jag äter pizza en dag så brukar jag äta mindre nästa dag eller röra på mig mer.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8185
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Hetsäta

Post by Richard »

Jag åt en stor wienerschnitzel i lördags, annars håller jag mig till 2-4 ägg om dagen o lite glass.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Hetsäta

Post by Cosmos »

Jag har lämnat hetsätandet men har väldigt svårt att gå ner i vikt även om jag äter normalt. Så jag svälter mig och mår kasst. Nu har jag faktiskt lyckats med att gå ner sju kilo sedan i somras. Men nu har jag svullat i ett par dagar och har förmodligen gått upp ett par kg.

Det absolut värsta med övervikten är att det är svårt att röra sig. Gå ut och motionera är så jobbigt att det inte blir av. Nu har jag emellertid installerat en stegräknare i mobilen. Kanske jag kan tävla med mig själv?
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23108
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hetsäta

Post by Zoidar »

Ja, why not? Ibland gör lite teknik motion roligare. Ibland filmar jag när jag gymmar. Tycker det är rätt skoj.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8128
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Hetsäta

Post by wasp »

Köp ett vlogg stativ till telefonen. Är inte svindyrt, så kan du filma dig själv.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36821
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Hetsäta

Post by Geta »

Måste också gå ner i vikt på grund av min knärtros. Varje kilo minskar
belastningen på knäna. Problemet är att jag hela tiden måste tänka.
Annars äter jag något som inte är nyttigt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36584
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Hetsäta

Post by memphis »

Det var ett tag sen jag hetsåt nu. skönt att slippa det. Men har jag gått ner i vikt för det? Nejdå. Naturligtvis inte. Det måste vara quetiapinet som gör att det är så svårt att bli av med kroppsfett. Normalt ska det ju märkas om man slutar äta socker till exempel.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4291
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Hetsäta

Post by yrväder »

Tar ibland en liten dos Quetiapin, den får mig alltid till att äta, får ingen mättnadskänsla, det är en jävla medicin den har sina fördelar, löser ångest snabbt, nackdelar väger emot och nåt jag märkt med quetiapin och är skälet till att jag bara tar vid behov. Effekten avtar efter ett tag så om du tar för sömn upphör sömnen du går inte ner ordentligt i djupsömn utan får uppvak. Så den medicinen är diskutabel .
Paliperidon som jag tar nu ger ingen ökad aptit men det är på 3 mg när jag vid behov med läkares godkännande höjt till 6 mg har inte mättnadskänslan inträtt har fått äta dubbelt så mycket för att bli mätt.
6 mg ska vara likvärdigt med 75 mg Xeplion injektion med Xeplion fick jag inte problem med att inte bli mätt vet inte varför det är skillnad.
Ska träffa läkaren i mars tillsammans med KP, skillnaden mellan tabl och injektion har fått mig att fundera på om det trots allt inte är bättre för kroppen med injektion.
Det finns skillnader verkar det som trots att det är samma medicin. Funderar.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36584
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Hetsäta

Post by memphis »

Intressant yrväder vad du säger.

Angående quetiapinet tror jag du har alldeles rätt. Jag har ätit quetiapin i så många år nu att den lugnande effekten inte infinner sig längre. Och jag sover dåligt med en massa uppvak! Jag går inte ner i djupsömn.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Hetsäta

Post by Klankedinken »

Mediciner kan tappa verkan.. Så är de.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12600
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Hetsäta

Post by zoegas »

Richard wrote: 09 Dec 2021, 11:27 Jag åt en stor wienerschnitzel i lördags, annars håller jag mig till 2-4 ägg om dagen o lite glass.
Du är en jävla hjälte som fixar det.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23108
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hetsäta

Post by Zoidar »

Richard wrote: 09 Dec 2021, 11:27 Jag åt en stor wienerschnitzel i lördags, annars håller jag mig till 2-4 ägg om dagen o lite glass.
Tar du multivitamin/mineral? Tror annars det vore klokt att börja med.
Last edited by Zoidar on 11 Feb 2022, 01:09, edited 1 time in total.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
Post Reply