Hetsäta

Självmordsförsök passar här också.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hetsäta

Post by Zoidar »

Gröt mättar mer än linser...
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7969
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Hetsäta

Post by Richard »

Jo, nu äter jag 2 ägg på 2 knäckebröd med lite kaviar på, samt en smoothie med 1½ banan, 2 dl proteinpulver o fyller upp med chokladmjölk i en mixer. Samt tar jag lite multivitamin ibland, men jag borde ta varje dag.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35994
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Hetsäta

Post by Geta »

Nu tror man att personer som har blivit svårt sjuka i Covid har haft vitaminbrist.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Mosbrickan
Litiummedlem
Posts: 355
Joined: 30 Dec 2021, 22:24

Re: Hetsäta

Post by Mosbrickan »

Geta wrote: 11 Feb 2022, 12:21 Nu tror man att personer som har blivit svårt sjuka i Covid har haft vitaminbrist.
Vikten av vitamin D flaggade man väl för tidigt under pandemin, men kanske var hela spektrumet viktigt. Som alltid annars så klart. Jag är nog själv väldigt dålig på varierad kost. Egentligen ska man väl inte behöva ta tillskott?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35994
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Hetsäta

Post by Geta »

Jag är tacksam för att min Covid var ganska lindrig. Före jul hade jag
inga bristsjukdomar som syntes på blodprov.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1549
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: Hetsäta

Post by SpaceCorp »

Jag äter non stop på kvällen, kan inte hejda mig. Vet inte varför, kanske medicinen?
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18117
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Hetsäta

Post by Krokus »

SpaceCorp,

Vad äter du en vanlig dag? Hur stora och många måltider?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1549
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: Hetsäta

Post by SpaceCorp »

Hej krokus. :) Jag äter kanske en och en halv hårdbrödmacka till frukost. En normalstor lunch. En normalstor middag. Så långt går allt bra. Men sen brakar allt samman, trycker i mig ofantligt mycket efter middagen. Kanske därför jag inte lyckas gå ner mer i vikt. Ikväll har jag ätit en makrill, vispad grädde med O'boy och bananer, Stekte carbonara med ett ägg grädde och champinjoner. Nu mår jag som en tjock säl. :D
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35994
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Hetsäta

Post by Geta »

Det låter som typisk biverkan av antipsykotika med vrålhunger.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1549
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: Hetsäta

Post by SpaceCorp »

Ja om någon har något tips, ska testa dricka mer vatten.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18117
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Hetsäta

Post by Krokus »

Har du testat att borsta tänderna jättenoggrant efter middagen? Mat brukar ju inte vara gott om man smakar tandkräm i munnen. :D

Fast det är nog ett för mesigt tips. När den där antipsykotiska hungern kommer är det svårt att stå emot.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hetsäta

Post by Zoidar »

SpaceCorp wrote: 10 Mar 2022, 21:32 Ja om någon har något tips, ska testa dricka mer vatten.
Ha bara tråkig mat hemma, ingen glass, inget godis, inget gott som du kan hetsäta. Ha bara tråkig mat hemma. Det hjälper mig.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
Post Reply