Vår munhälsa

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Vår munhälsa

Post by Fantasio »

Jag har fått tandvärk vilken smärtar då och då, men ej hela tiden. Ofta när jag spottar gör det ont och när jag tuggar med onda tanden smärtar det. Jag har inte varit hos tandläkaren på kanske sjutton år, så gissa om jag är i behov av en reparation. Massor med tandsten att ta bort har jag också. Jag är skraj för tandläkaren även om jag skulle få bedövning. Genom åren har min munhälsa varit god, men nu är det dags för ett tandläkarbesök. Detta lagom tills gröna kortet tagits bort. Hur är det med ditt garnityr?
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18566
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vår munhälsa

Post by Krokus »

Kan du ansöka om nytt grönt kort?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36908
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vår munhälsa

Post by Geta »

Jag har min tandhälsa under kontroll. Blir kallad till tandläkaren en gång per år. Var där nyss.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Santina
Indiummedlem
Posts: 694
Joined: 18 Nov 2021, 23:32

Re: Vår munhälsa

Post by Santina »

Jag har en framtand som är mörkare än de andra. Var hos tandläkaren nyligen och de berättade att det går att fixa med en fasad. Så jag har bokat in en tid för det.. på måndag. Jag är nervös eftersom de kommer fila ner min egen tand för att få på fasaden så då finns det ingen återvändå. Hoppas det blir bra. I övrigt hade jag inga hål och väldigt lite tandsten. Har börjat använda sånna mellanrumsborstar några ggr i veckan nu. Det brukade blöda men nu gör det inte det längre.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vår munhälsa