Rewell privat testosteronbehandling

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18579
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Rewell privat testosteronbehandling

Post by Krokus »

Zoidar,

Du kan väl avvakta tills du har gått med 11-veckors intervaller ett tag, för att se om det gör någon skillnad i ditt mående?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Rewell privat testosteronbehandling

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 26 Dec 2023, 20:39 Zoidar,

Du kan väl avvakta tills du har gått med 11-veckors intervaller ett tag, för att se om det gör någon skillnad i ditt mående?
Jajo, har bara ångest över att jag inte kan bestämma mig.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Rewell privat testosteronbehandling

Post by Zoidar »

Skit man ska behöva ta testosteron i huvud taget.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Rewell privat testosteronbehandling

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 26 Dec 2023, 20:39 Zoidar,

Du kan väl avvakta tills du har gått med 11-veckors intervaller ett tag, för att se om det gör någon skillnad i ditt mående?
Ska ta ett blodprov den 9e januari. Det är 4 veckor efter injektion. Får se vad det visar.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6513
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Rewell privat testosteronbehandling

Post by Hercules723 »

Det är väl antipsykotika som sänker testo?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Rewell privat testosteronbehandling

Post by Zoidar »

Blodprovet 4 veckor efter injektion visade bra blodvärden, dock var testosteronet något högre än gränsvärdet. Jag blev förvånad, men det är egentligen inget konstigt i.o.m värdet är högst i början och sjunker sedan veckovis. Ska boka in mig för nytt prov vecka 6, vecka 8 och vecka 10 och så får vi se vad det visar. Vill hitta vilken vecka det är som testosteronet störtdyker, det är den veckan nästa injektion bör ges. Vecka 11 har det varit rätt lågt. Kan väl stå ut med 1-2 veckor lågt testo var 3e månad, men det är ju inte optimalt.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Rewell privat testosteronbehandling

Post by Zoidar »

Nu har jag bokat blodprov v.6 efter injektion. Denna gång tar jag fritt testosteron också.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6513
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Rewell privat testosteronbehandling

Post by Hercules723 »

Att du orkar hålla på med testo. Jag har säkert för lågt, men det beror på antipsykotika.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Rewell privat testosteronbehandling

Post by Zoidar »

Hercules723 wrote: 14 Jan 2024, 20:42 Att du orkar hålla på med testo. Jag har säkert för lågt, men det beror på antipsykotika.
Har du kollat det? Om inte kan det vara värt det. Lågt testosteron ger kroppen för lite muskelmassa och högre kroppsfett och påverkar ämnesomsättning. Sen påverkar det välmåendet och lågt värde kan leda till depression. Dessutom är det ohälsosamt att ha för lågt testosteron och det kan förkorta livslängd.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6513
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Rewell privat testosteronbehandling

Post by Hercules723 »

Zoidar wrote: 14 Jan 2024, 22:16
Hercules723 wrote: 14 Jan 2024, 20:42 Att du orkar hålla på med testo. Jag har säkert för lågt, men det beror på antipsykotika.
Har du kollat det? Om inte kan det vara värt det. Lågt testosteron ger kroppen för lite muskelmassa och högre kroppsfett och påverkar ämnesomsättning. Sen påverkar det välmåendet och lågt värde kan leda till depression. Dessutom är det ohälsosamt att ha för lågt testosteron och det kan förkorta livslängd.
Ska kolla upp det, om ett par månader när jag får mera pengar från ett arv! 👍
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Rewell privat testosteronbehandling

Post by Zoidar »

Hercules723 wrote: 16 Jan 2024, 22:02 Ska kolla upp det, om ett par månader när jag får mera pengar från ett arv! 👍
Låter bra!

Här beställde jag provtagning.

https://www.testmottagningen.se/

Det kan jag rekommendera:

https://www.testmottagningen.se/tester/ ... eron-test/
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6513
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Rewell privat testosteronbehandling

Post by Hercules723 »

Zoidar wrote: 16 Jan 2024, 22:13
Hercules723 wrote: 16 Jan 2024, 22:02 Ska kolla upp det, om ett par månader när jag får mera pengar från ett arv! 👍
Låter bra!

Här beställde jag provtagning.

https://www.testmottagningen.se/
Bra 👍 Jag tänker kolla alla möjliga värden!
Post Reply