Rewell privat testosteronbehandling

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6511
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Rewell privat testosteronbehandling

Post by Hercules723 »

Ok! haha :)
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Rewell privat testosteronbehandling

Post by Zoidar »

Ställde en fråga om det till läkaren där jag betalt för provet. Har inte fått svar än, men i bästa fall får jag veta varför.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6511
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Rewell privat testosteronbehandling

Post by Hercules723 »

Du får rapportera här efteråt. :)
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Rewell privat testosteronbehandling

Post by Zoidar »

Hercules723 wrote: 23 Feb 2024, 00:07 Du får rapportera här efteråt. :)
Absolut!
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Rewell privat testosteronbehandling

Post by Zoidar »

Hercules723 wrote: 23 Feb 2024, 00:07 Du får rapportera här efteråt. :)
Tack för din fråga. Det är sant att förväntad effekt av Nebidobehandling är oftast en minskning av testosteronnivåerna över tid. Men individuella variationer kan förekomma och flera faktorer kan påverka testosteronnivåerna.

En möjlig förklaring till att ditt testosteronvärde steg från vecka 6 till vecka 7 kan vara att behandlingen inte hade nått sin fulla effekt vid vecka 6 och att det tar lite tid för kroppen att svara på behandlingen. Det är också möjligt att det finns naturliga variationer i testosteronnivåer som kan påverka enskilda mätningar.

Det är viktigt att fortsätta övervaka dina testosteronnivåer regelbundet och diskutera eventuella förändringar eller frågor med din läkare. De kan ge dig mer specifik information baserat på din individuella situation och behandling.
Vet inte om jag blev mycket klokare. Kanske har att göra med naturliga variationer av min egen testosteronnivå då?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6511
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Rewell privat testosteronbehandling

Post by Hercules723 »

Ok!, kanske når du maxeffekt vid vecka 9.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Rewell privat testosteronbehandling

Post by Zoidar »

Tog också en kinesisk örtmedicin en tid. Har funderat om den kan ha påverkat nivåerna. Utesluter inte det. Inte för jag tror det är hormoner i dem, men kan nog ha rätt hög effekt på kroppen.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6511
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Rewell privat testosteronbehandling

Post by Hercules723 »

Tror inte det är örterna, vad är det i dem? Lite gräs, ;)
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Rewell privat testosteronbehandling

Post by Zoidar »

Hercules723 wrote: 23 Feb 2024, 21:14 Tror inte det är örterna, vad är det i dem? Lite gräs, ;)
Image
Sichuan lovage rhizome (Ligusticum chuanxiong) (Chuan Xiong)
Fragrant angelica root (Angelica dahurica) (Bai Zhi)
Notopterygium root and rhizome (Notopterygium incisum) (Qiang Huo)
Cassia twig (Cinnamomum cassia) (Gui Zhi)
Siler root (Saposhnikovia divaricata) (Fang Feng)
Schizonepeta aerial part (Schizonepeta tenuifolia) (Jing Jie)
Chinese mint aerial part (Mentha haplocalyx) (Bo He)
Chinese licorice root (Glycyrrhiza uralensis) (Gan Cao)

BESKRIVNING
Ur perspektivet av traditionell kinesisk medicin (TCM) är Chuan Xiong Cha Tiao San-formeln indikerad för förhållanden där yttre vind har stört flödet av Qi-energi i kanalerna eller meridianerna och därmed hindrar den klara Yang Qi och orsakar obehag. Chuan Xiong Cha Tiao Pian har både värmande och spridande verkan, som effektivt driver vind från huvudet, rensar värme, lindrar obehag och förhindrar tillståndet från att tränga djupare in i kroppen.

Chuan Xiong Cha Tiao Wan är mest lämplig med tecken på yttre vindinvasion som inkluderar en tunn, vit tungbeläggning, ytlig puls och värme och/eller frossa på grund av exogen vind. Det ska inte användas i fall som uppstår på grund av hyperascendant Lever Yang eller från en generell brist på Qi (energi) eller blod.

För att förstå Wind i TCM, tänk dig bara att du går ute i blåsigt väder ett tag, hur ditt huvud känns.

Chuan Xiong Cha Tiao Wan är en elegant formula som består av 8 kinesiska örter. Här fungerar en stor dos Bo He (Mynta) som huvudörten för att skingra vind, rensa värme och gynna ögonen. Chuan Xiong (Sichuan Lovage-rot), Bai Zhi (Dahurian Angelica-rot) och Qiang Huo (Notopterygium) fungerar tillsammans som ställföreträdare för att ytterligare skingra vinden och lindra obehag i den övre delen av halsen eller huvudet. Var och en av dessa 3 örter verkar på olika meridianer på huvudet, baserat på meridianen/meridianerna som varje ört verkar på och motsvarande placering av dessa meridianer på huvudet: Chuan Xiong arbetar på tinningarna och vertexen (mindre Yang och terminal) Yin). Bai Zhi arbetar på pannan (Yang ljusstyrka) och Qiang Huo arbetar på den occipital regionen (större Yang). Chuan Xiong är en av de viktigaste örterna i den kinesiska farmakopén för att skingra vind och Qi-obstruktion i huvudet, och är särskilt effektiv när den används i kombination med Bai Zhi som den är här.

Jing Jie (Schizonepeta) och Fang Feng (Siler) är ett viktigt kinesiskt örtpar som används för att skingra vind och släppa ut det yttre. Gui Zhi (Cinnamon) läggs till formulan för att ytterligare rensa och värma kanalerna och lindra obehag.

Gan Cao (lakritsrot) harmoniserar de andra 7 örternas handlingar. Traditionellt tas denna örtformel med grönt te som rensar värmen och därigenom dämpar formulans värmande och uttorkande karaktär.
https://biohealth.ie/product/chuan-xion ... adclarity/
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6511
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Rewell privat testosteronbehandling

Post by Hercules723 »

Okej! Vad tog du detta för, var det emot energiproblemen du har? :)
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Rewell privat testosteronbehandling

Post by Zoidar »

Hercules723 wrote: 24 Feb 2024, 09:07 Okej! Vad tog du detta för, var det emot energiproblemen du har? :)
Ja :geek:
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6511
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Rewell privat testosteronbehandling

Post by Hercules723 »

Zoidar wrote: 24 Feb 2024, 09:10
Hercules723 wrote: 24 Feb 2024, 09:07 Okej! Vad tog du detta för, var det emot energiproblemen du har? :)
Ja :geek:
Gjorde det skillnad? :)
Post Reply