Min psykiatrimottagning är nedlagd

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Min psykiatrimottagning är nedlagd

Post by Geta »

Fick meddelande på 1177. De administrerar bara recept. Nu tvivlar jag på att jag får komma på mitt årliga besök i psykiatrin. Är nog inte prioriterad.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Kippis
Niobmedlem
Posts: 289
Joined: 02 Nov 2023, 08:36

Re: Min psykiatrimottagning är nedlagd

Post by Kippis »

Geta wrote: 01 Dec 2023, 18:08 Fick meddelande på 1177. De administrerar bara recept. Nu tvivlar jag på att jag får komma på mitt årliga besök i psykiatrin. Är nog inte prioriterad.
Tråkigt att höra (läsa)!
Det sparas in på allt verkar det som i dessa tider.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Min psykiatrimottagning är nedlagd

Post by Geta »

Det är ont om pengar.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Kippis
Niobmedlem
Posts: 289
Joined: 02 Nov 2023, 08:36

Re: Min psykiatrimottagning är nedlagd

Post by Kippis »

Kan undra om dom hade lagt ner mottagningen om Sossarna regerade, som är för skola, vård och omsorg.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Min psykiatrimottagning är nedlagd

Post by Fantasio »

Så dålig stil. Men Sverige går på knäna och har knappt någon sjukvård att erbjuda. Speciellt vi med schizofreni ses som en belastning.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Min psykiatrimottagning är nedlagd

Post by Geta »

Det beror väl på vem som regerar i regionen.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18579
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Min psykiatrimottagning är nedlagd

Post by Krokus »

Vad konstigt! Är det långt att åka till någon grannstad för årligt besök?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Min psykiatrimottagning är nedlagd

Post by Geta »

Om jag får komma på årligt besök, så är det inte längre till den psykiatrimottagningen.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Min psykiatrimottagning är nedlagd

Post by Koi »

Tråkigt. Var det ett bra ställe?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23232
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Min psykiatrimottagning är nedlagd

Post by Zoidar »

Geta wrote: 01 Dec 2023, 18:41 Om jag får komma på årligt besök, så är det inte längre till den psykiatrimottagningen.
Finns det andra psykiatrimottagningar på orten?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Min psykiatrimottagning är nedlagd

Post by Geta »

Där jag bor finns ingen psykiatrimottagning. Hur det än är måste jag åka till en grannstad som ligger tre mil bort. På vårdcentralen tar man emot lättare psykiatrifall och inte psykospatienter.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23232
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Min psykiatrimottagning är nedlagd

Post by Zoidar »

Geta wrote: 01 Dec 2023, 19:31 Där jag bor finns ingen psykiatrimottagning. Hur det än är måste jag åka till en grannstad som ligger tre mil bort. På vårdcentralen tar man emot lättare psykiatrifall och inte psykospatienter.
Det går kanske lösa om det bara är en gång per år? Annars kanske du kan försöka få hembesök?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply