Jag har tröttnat på att älta

Moderator: Moderator 1

User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Jag har tröttnat på att älta

Post by Cosmos »

Jag ältar egentligen inte men det dyker hela tiden upp röster från barndomen. Röster som jag inte kan kontrollera. T ex kan jag stå och borsta håret när min mammas röst anmärker: "Du har hans hår". "Han" syftar på min pappa som hon föraktade och jag avskydde. Plågsamt!
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36927
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Jag har tröttnat på att älta

Post by Geta »

Kom på att schizofreni är en social konstruktion liksom att vara kvinna är det.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12648
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Jag har tröttnat på att älta

Post by zoegas »

Det är ett ångestsymtom att ruminisera.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8196
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Jag har tröttnat på att älta

Post by Richard »

Jag försöker komma ifrån det psykotiska. Sist jag var psykotisk var 7,5 år sen o fick läggas in. Men det har hänt att saker som kunnat trigga igång psykoser hos mig bara har runnit förbi. Sorterar bort saker som skulle kunna ses som nått psykotiskt.

Det enda är väl min paranoia, men den har lättat, jag har t.ex. inga problem att gå naken hemma med öppna fönster, jag öppnar upp istället. Jag döljer inget. Har jag något att dölja blir jag paranoid!

Som värst tejpade jag igen fönstren o blockerade dörren...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36927
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Jag har tröttnat på att älta

Post by Geta »

Jag skaffade sjutillhållarlås efter psykosen för 18 år. Sedan fick vi säkerhetsdörrar, så nu är det lugnt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply