Bloggar du?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Bloggar du?

Post by Fantasio »

Jag har bloggat sedan 2007 och finner det roligt. Jag tycker om att koncentrera mig på skrivandet och inte sitta och känna efter hur jag mår hela tiden.
Jag vet att Richard och amandara bloggar, men är tyvärr dålig på att gå in på deras sidor. Jag har fått högre besökssiffror de senaste månaderna utan att veta varför. Det är ju kul att blogga!

"Sugen på puben

Jag var på puben igår och hade det jättetrevligt. Fikret i baren lärde mig lite turkiska, så nu kan jag både svära och beställa en öl på hans språk. Det var helt moderatfritt, det tackar vi för. De är dryga, de där kapitalisterna.

Fast jag hade en Moderat i mitt sällskap, Bosse Rulltårta. Jag fick bara låna en hundring av honom trots att jag sa att jag skulle få mitt försörjningsstöd veckan som kommer. Nåja, jag hade lite pengar själv och de gick åt, sånär som på en femtiolapp.

God vän--chilenarna var där och vi morsade på varandra. De verkar bo på puben, de är alltid där när jag är där. Fast de är trevliga, så det gör inget. Sedan var det några juggar som spelade på Jack Vegas-maskinerna och Fikret fick säga åt dem på skarpen när de dunkade på skärm och "tangentbord".

Naturligtvis vill jag göra ett återbesök snarast. Det blir att gå till soc på måndag och hämta en slant, sedan är man redo för en helkväll igen. Hela världen möts på God vän!"
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18601
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Bloggar du?

Post by Krokus »

Under många år skrev jag dagbok på ett community som heter Helgon, men tröttnade runt år 2012. Numera antecknar jag i telefonen när jag mår dåligt.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Bloggar du?

Post by memphis »

Nej, jag har aldrig bloggat.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13201
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Bloggar du?

Post by amandara »

Jag har gjort mina bloggar privata. För jag skriver rätt privat. Vill inte att det ska ligga ute på internet år ut och år in.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8188
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Bloggar du?

Post by wasp »

Nej! Bloggar inte!
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58327
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Bloggar du?

Post by Nissegossen »

Klart nej
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Bloggar du?

Post by memphis »

Mitt liv är inte bloggbart. Det händer för lite.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
mopa
Galliummedlem
Posts: 1244
Joined: 10 May 2021, 19:13

Re: Bloggar du?

Post by mopa »

Samma här, har inte så mycke att blogga om.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36962
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Bloggar du?

Post by Geta »

Har fullt drama här men det bloggar jag inte om.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6520
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Bloggar du?

Post by Hercules723 »

Ja, jag bloggar om ett intresse.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bloggar du?

Post by Fantasio »

"Hej. vad har du för anledning att fortsätta leva? Jag antar att du är den typiska A-lagaren, bara en parasit. De flesta har mer respekt för en hund än för dig. Du är gravt schizofren och din framtid avgörs av folk som är hälften så gamla som dig. Du drömmer dig bort i dina vanföreställningar och låtsas att du har både fru och vänner. Sluta supa och fundera på ifall du tillför något till världen."

Hellre en elak kommentar än ingen alls.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6520
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Bloggar du?

Post by Hercules723 »

Typiskt empatistörda. Bara att ignorera. Finns många sådana på Flashback, som du säkert har märkt.
Post Reply