Droger

Självmordsförsök passar här också.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Droger

Post by Fantasio »

memphis wrote: 03 Jan 2024, 17:49 När jag rökte cannabis rökte även jag på jobbet. Jag städade och rökte i städskrubben :lol: Men när jag jobbade som chaufför/växtskötare då rökte jag inte på jobbet.
Avslöjade inte lukten dig, memphis? Skulle jag testa vet jag inte var jag skulle röka.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36683
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Droger

Post by memphis »

Fantasio wrote: 03 Jan 2024, 20:05
memphis wrote: 03 Jan 2024, 17:49 När jag rökte cannabis rökte även jag på jobbet. Jag städade och rökte i städskrubben :lol: Men när jag jobbade som chaufför/växtskötare då rökte jag inte på jobbet.
Avslöjade inte lukten dig, memphis? Skulle jag testa vet jag inte var jag skulle röka.
Vet ej. Det var aldrig nån som sa nåt iaf :D
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Kippis
Niobmedlem
Posts: 289
Joined: 02 Nov 2023, 08:36

Re: Droger

Post by Kippis »

Vad räddade er från droger ni som missbrukat?

För mig vart räddningen att jag hade en röd linje mot att börja injecera droger. Tog droger enbart oralt, röka och snorta, det var nog så illa.

Har aldrig gått på avvänjning, jag avvande mig själv genom att flytta till en annan stad radera alla knark kontakter i mobilen och bryta med alla missbrukare och annat löst folk. Börja på en ny kula så att säga.

Och för att man blev less på att hela tiden gå runt på att tänka på droger, jaga droger, ta droger för dagen. Det vart som en ond cirkel som jag kände mig tvungen att bryta och ta mig ur.

Har inget sug efter droger idag men brukar ibland ha drömmar om drogrus när jag sover på natten.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36683
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Droger

Post by memphis »

Jag räddade mig själv från drogerna. Har aldrig gått på avgiftning eller nån annan vård för missbruk. Precis som du flyttade jag och bröt med mitt gamla liv.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18579
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Droger

Post by Krokus »

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/on ... helt-sjukt

Aftonbladet har avslöjat att det finns spår av kokain på toaletterna i hälften av riksdagens partikanslier.
Vice statsminister Ebba Busch (KD) och statsminister Ulf Kristersson (M) har båda uttryckt bestörtning och besvikelse över avslöjandet.
De partierna vars toaletter var fria från kokain uppmanar till ytterligare utredningar medan de drabbade partierna ser det hela som en allvarlig fråga för riksdagens ledning att hantera.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Droger

Post by Richard »

Jag "jobbade" på apoteket (min pappa drev några apotek i Norge) för skoj skull, mest med att "kassera" överbliven medicin o lärde mig snabbt vad allt var för nått. Allt som hette Sobril, Nitrazepam, Flunitrazepam, Imovane, Stesolid o liknande plockade jag hem, lite senare fick jag upp ögonen för Morfin, OxyContin, Buprenorfin, Fentanyl, Ketogan o liknande opioider. Tramadol o Kodein slängde jag, det var för svagt. Började plocka hem det med.

Höll på i nått halvår o blev till sist så deprimerad att jag vräkte i mig en massa Morfin o Flunitrazepam och tog en spruta Fentanyl intravenöst o vill göra slut på allt. Somnade efter sprutan men vaknade igen morgonen därpå. Gick till psykiatrin o erkände allt mitt missbruk.

Gick med på att bli inlagd för avgiftning på psykavdelning. en vårdare följde med mig hem o vi fyllde flera ICA-kassar fulla med tablettkartor o burkar som jag hade samlat på mig. Det var ändå frivillig inläggning o läkaren hade lovat mig Stesolid, men efter fyra dagar utan nånting annat än Theralen, så började jag bli aggressiv o krävde tillbaka mina kassar med narkotika o få gå hem.

Då sa läkaren att jag kunde få ett nedtrappningsschema på Sobril, som började på 100 mg om dagen, så det var ganska mycket, sen skulle det sänkas långsamt med 5 mg i veckan. Men sen fick jag ny läkare som sa att vi skippar nedtrappningsschemat o skrev ut konstant Xanor, 6 mg om dagen o det gick fint. Sen fick jag ytterligare en ny läkare som inte tyckte om Xanor o bytte ut den till 4 mg Iktorivil dagligen, o det har jag ätit i runt 20 år nu. För några år sen lyckades jag t.o.m. halvera dosen på egen hand, så jag tar bara 2 mg idag.

Opioiderna hade jag inte hållit med på så länge, så det gick att sluta direkt med.

Men sen hade jag en period fram till 2010 där jag tog allt möjligt, amfetamin, heroin, ecstasy, kokain, ketamin, hasch, DMT, DXM, svampar, LSD o en jäkla massa smart drugs. Var ju fortfarande deprimerad så det var nån slags verklighetsflykt. Sen har det hänt några gånger senare att jag fallit för det, t.ex. om det förekommer hasch, ecstasy eller kokain på nån fest, så drar jag mig inte för att ta lite. Men blev aldrig beroende av nått. Måste ju sköta mig om jag ska få mina Iktorivil, Lyrica o Imovane fortsatt utskrivet.

Visserligen köpte jag några jointar nu när jag var i Amsterdam, men jag ser cannabis som en ganska mild drog, så länge man inte kör bil eller nått på den. Alkohol orsakar fler problem än vad cannabis gör. Men röker jag det hemma blir paranoian, som jag medicinerar bort, mycket värre.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Droger

Post by Geta »

Var det inte ansvarslöst av din pappa att låta dig jobba på apoteken utan utbildning?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Droger

Post by Richard »

Geta wrote: 18 Jan 2024, 12:40 Var det inte ansvarslöst av din pappa att låta dig jobba på apoteken utan utbildning?
Nja, jag skulle bara tömma överbliven medicin i en stor sopsäck, så för det behövde man inte kunna nått.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Droger

Post by Geta »

:lol:''Blev det inte stora rubriker i tidningarna då?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Droger

Post by Richard »

Geta wrote: 18 Jan 2024, 13:37 :lol:''Blev det inte stora rubriker i tidningarna då?
Nä, det kom aldrig ut. Men nu i efterhand kan jag berätta om det.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Droger

Post by Zoidar »

Richard wrote: 18 Jan 2024, 16:18
Geta wrote: 18 Jan 2024, 13:37 :lol:''Blev det inte stora rubriker i tidningarna då?
Nä, det kom aldrig ut. Men nu i efterhand kan jag berätta om det.
Jag hade nog också haft svårt att inte norpa. Lite som pojken med godispåsen som ska slänga allt godis.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12650
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Droger

Post by zoegas »

Det är en guldgruva ju!
Post Reply