Droger

Självmordsförsök passar här också.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Droger

Post by Fantasio »

Vilka här har provat droger? Ja, annat än de mediciner vi får. Något jag är nyfiken på är hur ruset eller vad man ska kalla det, är med heroin. Speciellt om man injicerar det. Tänker man sig inte för om man plötsligt erbjuds en potentiellt dödlig drog som heroin? Gör man det och vet att man ganska snart blir dålig om man inte får sin dagliga (?) dos, då måste ruset vara förstklassigt. Jag skulle hellre prova nedåttjack istället för uppåt-dito. Jag har inga planer på att börja bruka eller missbruka droger, men är som sagt nyfiken.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36683
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Droger

Post by memphis »

Skulle aldrig prova heroin. För jag skulle antagligen älska det och falla pladask. Andra, mindre beroendeframkallande droger, har jag provat. Ja mer än så. Jag har använt dem. Främst då hasch och amfetamin.
Förstår om du är nyfiken Fantasio. Det skulle jag också vara. Men har man nära till psykosen ska man inte prova droger. Det slutar på sjukhuset.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36683
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Droger

Post by memphis »

"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Droger

Post by Fantasio »

Amfetamin är jag inte så nyfiken på, men visst, alltid kan man lära sig något nytt. Man har ju hört talas om "tjackballe", att "den" står i givakt i flera dagar efter tagandet av drogen. Det kan ju bli farligt. Fast uppåttjack kanske är vad jag behöver, så jag får saker gjorda.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36683
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Droger

Post by memphis »

Du behöver inga droger alls Fantasio.

En del blir extremt kåta av amfetamin, ja, det stämmer, men långt i från alla skulle jagsäga. Personligen blir jag mer intellektuellt stimulerad och rör mig på ett högre plan. Gillar att skriva under ruset. Det kan också vara kul att storstäda och sortera saker.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Droger

Post by Zoidar »

Kan tänka mig snus, det är på den nivån jag är. Dels hamnar jag nog på akutpsyk om jag drogar och dels låter det helt meningslöst i mina öron. Bättre att satsa på något som gör en mer välmående på lång sikt, som t.ex. träning, resor, kost, utmaningar, musik, konst och skapande etc.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Droger

Post by Richard »

Jag har provat alla typer av droger, utom metakvalon, "quaaludes".

Heroinet håller på att försvinna o ersätts med andra opioider, så som fentanyl o oxykodon. Alla jag känner som varit beroende av heroin har numera Subutex eller metadon.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3483
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Droger

Post by 1Dave »

Jag var lite sugen på att testa psilocybinsvamp men blir inte förens senare i livet isåfall.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Droger

Post by Zoidar »

1Dave wrote: 29 Dec 2023, 13:10 Jag var lite sugen på att testa psilocybinsvamp men blir inte förens senare i livet isåfall.
Vad är det du vill uppleva från svampen?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Kippis
Niobmedlem
Posts: 289
Joined: 02 Nov 2023, 08:36

Re: Droger

Post by Kippis »

Skulle hellre rekommendera meskalin, det ger en mjukare tripp än svamp.

Och komihåg set och setting på psykedeliska droger!
Så ni inte får en snetripp som kan bli traumatisk resten av livet.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Droger

Post by Geta »

Är inte ett dugg nyfiken på droger.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Droger

Post by Richard »

Kippis wrote: 30 Dec 2023, 11:37 Skulle hellre rekommendera meskalin, det ger en mjukare tripp än svamp.

Och komihåg set och setting på psykedeliska droger!
Så ni inte får en snetripp som kan bli traumatisk resten av livet.
Jag fick en snedtripp på en hallucinogen som heter DOI, sitter i typ 30 timmar, men känns ännu längre. Inte kul... Men det var typ 20 år sen. Numera kanske jag röker på lite om jag åker till Holland, Christiania eller snart Tyskland där dom håller på att legalisera det. Röker jag på här hemma blir jag så satans paranoid, så det blir inte roligt, så det gör jag inte mer.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply